Χθες μας πλάσαραν από το ευρωβαρόμετρο τους "ευρωπαίους" να πιέζουν για τη λήψη μέτρων.. Και σήμερα ..πρώτοι μεταξύ... "ίσων" εμείς ξεκινούμε την περιστολή των εναπομεινάντων ελευθεριών με διάφορα περιτυλίγματα βεβαίως !
Με την ακρόαση φορέων συνεχίστηκε χτες στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, η επεξεργασία του επικίνδυνου για τις λαϊκές ελευθερίες και δικαιώματα, νομοσχεδίου του υπουργείου Δικαιοσύνης για την κύρωση απόφασης του Συμβουλίου της Ευρώπης και την ενσωμάτωση της κοινοτικής Οδηγίας 2013/40/ΕΕ, που αφορούν στο «έγκλημα στον Κυβερνοχώρο», την «ποινικοποίηση πράξεων ρατσιστικής και ξενοφοβικής φύσης, που διαπράττονται μέσω Συστημάτων Υπολογιστών» και «τις επιθέσεις κατά συστημάτων πληροφοριών και την αντικατάσταση της απόφασης».
Με «περιτύλιγμα» την καταπολέμηση της παιδικής πορνογραφίας στο διαδίκτυο, αλλά και τις «κυβερνοεπιθέσεις» σε τράπεζες, κρατικές υπηρεσίες, αρχεία επιχειρηματικών ομίλων κ.λπ., περνάνε διατάξεις που προβλέπουν ακόμα και την προληπτική δράση των διωκτικών αρχών, με σειρά μέτρων όπως προληπτική άρση απορρήτων και επικοινωνιών, προληπτική έρευνα, συλλογή και κατάσχεση στοιχείων από υπολογιστές ή δίκτυα υπολογιστών κ.ο.κ.
Χαρακτηριστικά, λίγο - πολύ, από τους περισσότερους φορείς που τοποθετήθηκαν χτες εκφράστηκε προβληματισμός όσον αφορά τα δημοκρατικά δικαιώματα. Ακρως κατατοπιστική ήταν η τοποθέτηση του Αγγελου Βρεττού, από τη Δημοκρατική Συσπείρωση για τις Λαϊκές Ελευθερίες και την Αλληλεγγύη, ο οποίος ανέφερε σχετικά με την οδηγία της ΕΕ και την απόφαση του Συμβουλίου της Ευρώπης ότι πρόκειται για νομοθετικά μέτρα που «εντάσσονται στην από χρόνια διακηρυγμένη στρατηγική της ΕΕ για τη συγκρότηση ενός ενιαίου χώρου ελευθερίας, ασφάλειας και δικαιοσύνης (ΧΕΑΔ), ο οποίος συντείνει στην ένταση της καταστολής, στην ποινικοποίηση του ριζοσπαστικού φρονήματος και δράσης, σε εκτεταμένους μηχανισμούς παρακολούθησης και φακελώματος».
Οπως τόνισε, το «πεδίο ισχύος» του νομοσχεδίου «είναι αχανές» και περιλαμβάνει από «ποινικές πράξεις κυβερνοεπιθέσεων ως ζητήματα αστικού Δικαίου όπως η πνευματική ιδιοκτησία», ενώ η αοριστολογία διατάξεων «αποτελεί το πιο αποτελεσματικό πλαίσιο για την ποινικοποίηση πολλών πλευρών της κοινωνικής ζωής και της αγωνιστικής μαζικής δράσης».
Ενδεικτικά, στα άρθρα 16 και 17 της σύμβασης προβλέπεται η δυνατότητα των αορίστως αναφερόμενων διωκτικών αρχών (...) να μπορούν να παρακολουθούν τα στοιχεία και τα δεδομένα του υπολογιστή του «υπόπτου», να εκδίδουν εις βάρος οποιουδήποτε ατόμου διαταγή επίδειξης, ακόμη, κατά το άρθρο 18 και αν αυτό δεν έχει καταστεί κατηγορούμενος, ενώ σύμφωνα με το άρθρο 19 μπορούν να προβαίνουν σε έρευνα και κατάσχεση του υπολογιστή και όπως προβλέπεται στα άρθρα 20 και 21 σε ευρεία άρση απορρήτων.
«Ολα τα παραπάνω», επισήμανε ο Α. Βρεττός, «μπορούν να οδηγήσουν σε συγκρότηση ενός ανεξέλεγκτου συστήματος παρακολούθησης και ενοχοποίησης της δραστηριότητας οποιουδήποτε ατόμου στο διαδίκτυο, κάτι που μπορεί να αξιοποιηθεί άμεσα για την καταστολή εις βάρος των λαϊκών αγώνων και των αγωνιστών».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου