Στη σωστή κατεύθυνση το "όποιος κυκλοφορεί περισσότερο φθείρει και ρυπαίνει περισσότερο" αν συνδυαστεί με δραματική μείωση των τελών κυκλοφορίας που ισοπεδώνουν τους χρήστες του Σαββατοκύριακου με εκείνους της καθημερινότητας..
Τα αλλάζει όλα στη φορολογία και στον τρόπο υπολογισμού τον τελών κυκλοφορίας των Ι.Χ η κυβέρνηση. Πλέον το νέο σύστημα υπολογισμού των φόρων θα στηρίζεται σε τρεις παράγοντες, ενώ για τα νέα τέλη κυκλοφορίας οι υπολογισμοί θα γίνονται με τέσσερις παράγοντες και την αύξηση της φορολογίας στα καύσιμα.
Το πρώτο και πιο σημαντικό θα είναι η λιανική τιμή του αυτοκινήτου, στην οποία περιλαμβάνονται το κόστος μεταφοράς, καθώς και οι προμήθειες του εισαγωγέα και του εξουσιοδοτημένου εμπόρου, καθώς και άλλοι παράγοντες εκτός από τους φόρους.
Το δεύτερο κριτήριο θα είναι ο κυβισμός του αυτοκινήτου και το τρίτο η καθαρότητα, δηλαδή οι εκπομπές ρύπων.
Με τα τρία αυτά κριτήρια θα διαμορφώνεται ένας αλγόριθμος χάρη στον οποίο θα υπολογίζονται τα τέλη ταξινόμησης και οι άλλοι φόροι.
Όπως προκύπτει λοιπόν, τα σημερινά ακριβά αυτοκίνητα θα επιβαρύνονται με περισσότερους φόρους ακόμα και αν έχουν κινητήρα με μικρότερο κυβισμό. Βεβαίως, δεν θα επιβαρύνονται τόσο όσο θα επιβαρύνονταν αν η φορολογία στηριζόταν μόνο στην εργοστασιακή τιμή του αυτοκινήτου.
Επίσης,είναι σημαντικό το γεγονός πως λαμβάνεται υπόψη και ο περιβαλλοντικός παράγοντας της εκπομπής των ρύπων.
Σε ότι αφορά στα τέλη κυκλοφορίας προστίθεται και ένα τέταρτο κριτήριο, αυτό της παλαιότητας του αυτοκινήτου. Όσο πιο παλιό το αυτοκίνητο τόσο μικρότερα τα τέλη κυκλοφορίας.
Όμως οι αλλαγές στα τέλη δεν περιορίζονται στα προαναφερόμενα τέσσερα κριτήρια, γιατί αλλάζει εντελώς η φιλοσοφία τους. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν πως ένα μέρος, (το 50 ή το 60%), θα υπολογίζεται με το σύστημα που έχει παρατεθεί παραπάνω, αλλά το υπόλοιπο θα μεταφέρεται στο καύσιμο.
Έτσι, θα αυξηθεί η φορολογία της βενζίνης, του πετρελαίου κίνησης και του υγραερίου στη λογική όποιος κυκλοφορεί περισσότερο και όποιος ρυπαίνει περισσότερο θα πληρώνει και περισσότερα τέλη κυκλοφορίας.
Στο υπουργείο Οικονομικών εκτιμούν πως χάρη στο νέο σύστημα και τα χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας, θα επανακυκλοφορήσουν πολλά από τα αυτοκίνητα που ακινητοποιήθηκαν, πράγμα που θα έχει σαν αποτέλεσμα να αυξηθούν τα έσοδα τόσο από τα τέλη κυκλοφορίας, όσο και από την κατανάλωση καυσίμου, ενώ πολλοί πολίτες θα διευκολυνθούν στη δραστηριότητά τους.
Τα αλλάζει όλα στη φορολογία και στον τρόπο υπολογισμού τον τελών κυκλοφορίας των Ι.Χ η κυβέρνηση. Πλέον το νέο σύστημα υπολογισμού των φόρων θα στηρίζεται σε τρεις παράγοντες, ενώ για τα νέα τέλη κυκλοφορίας οι υπολογισμοί θα γίνονται με τέσσερις παράγοντες και την αύξηση της φορολογίας στα καύσιμα.
Το πρώτο και πιο σημαντικό θα είναι η λιανική τιμή του αυτοκινήτου, στην οποία περιλαμβάνονται το κόστος μεταφοράς, καθώς και οι προμήθειες του εισαγωγέα και του εξουσιοδοτημένου εμπόρου, καθώς και άλλοι παράγοντες εκτός από τους φόρους.
Το δεύτερο κριτήριο θα είναι ο κυβισμός του αυτοκινήτου και το τρίτο η καθαρότητα, δηλαδή οι εκπομπές ρύπων.
Με τα τρία αυτά κριτήρια θα διαμορφώνεται ένας αλγόριθμος χάρη στον οποίο θα υπολογίζονται τα τέλη ταξινόμησης και οι άλλοι φόροι.
Όπως προκύπτει λοιπόν, τα σημερινά ακριβά αυτοκίνητα θα επιβαρύνονται με περισσότερους φόρους ακόμα και αν έχουν κινητήρα με μικρότερο κυβισμό. Βεβαίως, δεν θα επιβαρύνονται τόσο όσο θα επιβαρύνονταν αν η φορολογία στηριζόταν μόνο στην εργοστασιακή τιμή του αυτοκινήτου.
Επίσης,είναι σημαντικό το γεγονός πως λαμβάνεται υπόψη και ο περιβαλλοντικός παράγοντας της εκπομπής των ρύπων.
Σε ότι αφορά στα τέλη κυκλοφορίας προστίθεται και ένα τέταρτο κριτήριο, αυτό της παλαιότητας του αυτοκινήτου. Όσο πιο παλιό το αυτοκίνητο τόσο μικρότερα τα τέλη κυκλοφορίας.
Όμως οι αλλαγές στα τέλη δεν περιορίζονται στα προαναφερόμενα τέσσερα κριτήρια, γιατί αλλάζει εντελώς η φιλοσοφία τους. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν πως ένα μέρος, (το 50 ή το 60%), θα υπολογίζεται με το σύστημα που έχει παρατεθεί παραπάνω, αλλά το υπόλοιπο θα μεταφέρεται στο καύσιμο.
Έτσι, θα αυξηθεί η φορολογία της βενζίνης, του πετρελαίου κίνησης και του υγραερίου στη λογική όποιος κυκλοφορεί περισσότερο και όποιος ρυπαίνει περισσότερο θα πληρώνει και περισσότερα τέλη κυκλοφορίας.
Στο υπουργείο Οικονομικών εκτιμούν πως χάρη στο νέο σύστημα και τα χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας, θα επανακυκλοφορήσουν πολλά από τα αυτοκίνητα που ακινητοποιήθηκαν, πράγμα που θα έχει σαν αποτέλεσμα να αυξηθούν τα έσοδα τόσο από τα τέλη κυκλοφορίας, όσο και από την κατανάλωση καυσίμου, ενώ πολλοί πολίτες θα διευκολυνθούν στη δραστηριότητά τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου