Τρίτη 31 Μαρτίου 2015

ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΩΝ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΣΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΡΑΚΟΛΙΑ

 Οι εργαζόμενοι στα γκάγκελα για την υπεράσπιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων

«Ετοιμη» δηλώνει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, να προχωρήσει παραπέρα την ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υποδομών της χώρας, όπως και συνολικότερα των «χρυσοφόρων» και στρατηγικών, για την κερδοφορία του κεφαλαίου, τομέων, συνεχίζοντας το αντιλαϊκό έργο των αναδιαρθρώσεων, από εκεί που το είχε αφήσει η προηγούμενη συγκυβέρνηση... 


Η «ετοιμότητα» αυτή, μάλιστα, φαίνεται να επιταχύνεται από τη βιασύνη του Μαξίμου να επιτύχει τους «εισπρακτικούς στόχους», όπως αυτοί καθορίζονται από τους ιμπεριαλιστικούς Οργανισμούς (ΕΕ, ΕΚΤ, ΔΝΤ) και συνολικότερα τις ανάγκες του αστικού κράτους.

Στο επίκεντρο μπαίνει σε αυτήν τη φάση το λιμάνι του Πειραιά, «φιλέτο» γύρω από το οποίο διεξάγεται οξύτατος ανταγωνισμός μονοπωλιακών ομίλων, ισχυρών καπιταλιστικών κρατών γεγονός που αποτυπώνεται μεταξύ άλλων στη λίστα των επιχειρηματικών ομίλων που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον στο σχετικό διαγωνισμό, αλλά και στην πρόσφατη παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ ουσιαστικά ενάντια στο «φιλικό διακανονισμό» μεταξύ ΟΛΠ - COSCO.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Γ. Δραγασάκης, μετά από συναντήσεις που είχε με Κινέζους αξιωματούχους στο Πεκίνο, όπου πραγματοποίησε μαζί με τον υπουργό Εξωτερικών Ν. Κοτζιά τριήμερη επίσημη επίσκεψη, ές το βράδυ της Κυριακής, δήλωσε στο κινεζικό πρακτορείο Xinhua ότι «η ελληνική κυβέρνηση θα προχωρήσει στην πώληση του πλειοψηφικού πακέτου που διαθέτει στον ΟΛΠ εντός των επόμενων εβδομάδων». Πρόσθεσε ότι η COSCO, η οποία συμμετέχει στο διαγωνισμό (και θεωρείται από πολλές πλευρές το φαβορί), «μπορεί να καταθέσει μια πολύ ανταγωνιστική προσφορά», χαρακτηρίζοντας την παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στην COSCO ως «παράδειγμα της αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας» μεταξύ των δύο χωρών και «μεγάλης σημασίας για την Ελλάδα», εξαιτίας της «καθοριστικής» της σημασίας στην ανάπτυξη του λιμανιού.

Πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας αναφέρουν ότι η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ είναι ένα από τα ανταλλάγματα που προσφέρει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, προκειμένου να εξασφαλίσει την τοποθέτηση κινέζικων κεφαλαίων στις επικείμενες εκδόσεις εντόκων γραμματίων της Ελλάδας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, το αίτημα αφορούσε, πρωτίστως, την έκδοση εντόκων της 8ης Απρίλη, ύψους 1,4 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 700 εκατ. ευρώ αφορούν αποπληρωμή εντόκων προς ξένες τράπεζες που δεν αναμένεται να μετέχουν στη διαδικασία και να ανανεώσουν τους τίτλους που είχαν αγοράσει στην προηγούμενη δημοπρασία προ εξαμήνου. 

Οπως αναφέρεται, οι Κινέζοι είδαν με «θετικό μάτι» το «αίτημα» της συγκυβέρνησης, απαιτώντας ακόμα μεγαλύτερο τμήμα του λιμανιού από αυτό που ήδη κατέχουν, αλλά και μεγάλο κομμάτι από την πίτα των σιδηροδρόμων.

Ο Γ. Δραγασάκης με τις δηλώσεις του από την Κίνα, ενώ απηύθυνε κάλεσμα σε κινεζικά μονοπώλια, αλλά και σε άλλους «ενδιαφερόμενους» μονοπωλιακούς ομίλους, για επενδύσεις στην Ελλάδα, αφήνοντας να εννοηθεί ότι και η νέα κυβέρνηση θα τους έχει εξασφαλισμένο το «φιλοεπενδυτικό περιβάλλον», που στηρίζεται πρωτίστως στην ακόμα πιο φτηνή εργατική δύναμη. Ετσι αναφέρθηκε στα «έργα» που «ζητούν επενδυτές», όπως είναι η «αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου», η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Ηράκλειο της Κρήτης, ενώ κατέδειξε επίσης τους τομείς της ναυτιλίας, των logistics, του τουρισμού, του εμπορίου, της αγροτικής παραγωγής, τις υποδομές και τον πολιτισμό«ως πεδία στα οποία η Ελλάδα είναι πρόθυμη να ενισχύσει την οικονομική συνεργασία».

Οι εργαζόμενοι στα κάγκελα

Με αφορμή τις δηλώσεις του Γ. Δραγασάκη, χτες συνεδρίασε η διοίκηση της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας, της οποίας η πλειοψηφία αποφάσισε τις αμέσως επόμενες μέρες συνάντηση με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γ. Σταθάκη και τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσα.

Από την πλευρά των ταξικών δυνάμεων της Δημοκρατικής Ενότητας Λιμανιών αναδείχθηκε η άμεση και επιτακτική ανάγκη να γίνουν παντού γενικές συνελεύσεις και μέσα από συλλογικές διαδικασίες να πάρουν οι εργαζόμενοι στα χέρια τους την υπόθεση της υπεράσπισης των εργασιακών τους δικαιωμάτων, βάζοντας στην πρώτη γραμμή την πάλη για ανάκτηση των απωλειών και επαναφορά των μισθών, των Συλλογικών Συμβάσεων στα επίπεδα του 2009, την πάλη για λιμάνια στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών και όχι των μονοπωλίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: