Με δύο εργάτες νεκρούς από τα πρώτα κιόλας έργα και ρυθμό μικρών και μεγάλων ατυχημάτων που φτάνουν στα 10 κάθε μέρα, το έργο της κατασκευής της Ιονίας οδού (196 χλμ. από το Αντίρριο έως την Εγνατία Οδό) έχει ήδη πάρει τη σκυτάλη από τα άλλα μεγάλα έργα που το στέριωμά τους συνοδεύτηκε από εργατοθυσίες.
Με αφορμή αυτό το γεγονός, το Εργατικό Κέντρο Αρτας πήρε την πρωτοβουλία να συντονίσει την οργάνωση του αγώνα των εργαζομένων στην ευρύτερη περιοχή, με γνώμονα την ανάγκη να γυρνάνε οι εργάτες σώοι και αβλαβείς από το μεροκάματο. Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας έγινε την Κυριακή, 22 Μάρτη, στην Αρτα μια εξαιρετικής σημασίας ημερίδα με τη συμμετοχή ειδικών επιστημόνων - συνδικαλιστών και εργατών και θέμα «Η υγεία και η ασφάλεια των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς και ιδιαίτερα στα έργα των μεγάλων οδικών αξόνων».
Η αναγκαιότητα γι' αυτήν τη συζήτηση φάνηκε και από τη μεγάλη ανταπόκριση που βρήκε το σχετικό κάλεσμα. Πήραν μέρος εργάτες από διάφορα συνεργεία που δουλεύουν κατά μήκος του έργου, συνδικαλιστές της οικοδομής από τους νομούς Αρτας, Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας αλλά και άλλους κλάδους.
Στην εισηγητική του τοποθέτηση ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Αρτας, Γάλλιος Γιάννης, σημείωσε ότι «για το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα τα ζητήματα υγείας και ασφάλειας της εργασίας δεν είναι ψιλά γράμματα. Εχουμε κάθε δικαίωμα να γυρνάμε σώοι και αβλαβείς στα σπίτια μας, δεν αποδεχόμαστε το "δουλειά να 'ναι και όπως να 'ναι", δεν αποδεχόμαστε να ζούμε με μειωμένες απαιτήσεις. (...) Σκοπός της ημερίδας είναι να ανοίξουμε το ζήτημα της υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων στη βάση συνολικά της "πρόωρης φθοράς της εργατικής δύναμης, στην πρόωρη φθορά της υγείας των εργαζομένων", να αναδείξουμε τη βασική αιτία του προβλήματος που δεν είναι άλλη από την ανάπτυξη που έχει κίνητρο το κέρδος, την καπιταλιστική ανάπτυξη και μαζί με τα εργατικά σωματεία να αναπτυχθούν δράσεις για μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας».
Ο ίδιος έδωσε μερικά πρώτα στοιχεία για τα οδικά έργα και ιδιαίτερα το έργο της ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ αναφέροντας ότι «ενώ η εταιρεία κατασκευής πήρε το έργο με τιμές του 2009 δηλ. με το μεροκάματο του εργάτη τότε να 'ναι κοστολογημένο στα 89 ευρώ, σήμερα ο οικοδόμος αμείβεται ανάλογα την ώρα και με μεροκάματα που φτάνουν δεν φτάνουν τα μισά!! Κομμάτια του έργου έχουν δοθεί σε υπεργολάβους, η εντατικοποίηση φτάνει στο ανθρώπινο όριο με 10ωρα και 12ωρα, τα εργατικά ατυχήματα ειδικά στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας είναι πάμπολλα. Αλλωστε, έχουμε και την πείρα της Εγνατίας που μόνο στο κομμάτι Θεσπρωτίας - Ιωαννίνων είχαμε 6 θανατηφόρα εργατικά ατυχήματα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου