
Το «μαύρο κουτί», είναι κόκκινο
Τόσο η κατασκευάστρια εταιρία όσο και η αεροπορική εταιρία δήλωσαν ότι επεξεργάζονται τις λεπτομέρειες για να διαπιστώσουν τις λεπτομέρειες που τυχόν οδήγησαν στην τραγωδία. Εκπρόσωπος της Airbus, πάντως, είπε πως «αν οι φόβοι μας επαληθευθούν θα είναι μια μαύρη ημέρα για την Lufthansa».
Οι καιρικές συνθήκες την ώρα του δυστυχήματος ήταν καλές ενώ το αεροσκάφος βρισκόταν σε ασφαλέστερη στιγμή της πορείας του - μόνο 10% των δυστυχημάτων συμβαίνουν σε διαδικασία «cruising».
Η εταιρία «Germanwings», ανακοίνωσε πως ο πιλότος του μοιραίου αεροπλάνου είχε εμπειρία πτήσεων πλέον των 10 χρόνων, είτε στην θυγατρική αυτή εταιρία, είτε στην μητρική «Lufthansa».
Η εισαγγελία της Μασσαλίας έχει ξεκινήσει έρευνες με την υποψία ανθρωποκτονίας εξ αμελείας. Όπως δήλωσε στο γαλλικό τηλεοπτικό δίκτυο BMF ο Μπρις Ρομπέν, εισαγγελέας της Μασσαλίας, «το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι η ταχεία απώλεια ύψους του αεροσκάφους παραμένει αυτή τη στιγμή ανεξήγητη».
Οι 150 ζωές που χάθηκαν, το καθιστούν το πλέον πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα που γίνεται σε γαλλικό έδαφος από το 1981, όταν 180 άνθρωποι είχαν χαθεί σε αεροπορικό δυστύχημα στην Κορσική.
Το αεροπλάνο Αirbus A320Το ευρωπαϊκό δικινητήριο «Αirbus A320» χαρακτηρίζεται «άλογο εργασίας» της σύγχρονης αεροπλοΐας, ανάλογο του αμερικανού ανταγωνιστή του «Boeing 737» και χρησιμοποιείται να συνδέει αεροδρόμια πόλεων σε απόσταση μιας ως πέντε ώρες.
Σε παγκόσμιο επίπεδο αυτή τη στιγμή βρίσκονται εν ενεργεία 3.606 A320σύμφωνα με τηνAirbus.Άλλα 3.700 βρίσκονται στο στάδιο της κατασκευής, λόγω πλήθους παραγγελιών από ασιατικές χώρες. Αλλά και η Lufthansaπρόσφατα έχει κάνει παραγγελίες για άλλα 100 νέα A320s. Το κόστος αγοράς του αεροσκάφους είναι $97 εκατομμύρια.
Σύμφωνα με την εταιρία, οι δείκτες για την ασφάλεια των αεροσκαφών της οικογένειας των A320 δείχνουν ότι βρίσκονται στο 0,14 των δυστυχημάτων που συμβαίνουν κάθε ένα εκατομμύριο απογειώσεις, βάσει των στοιχείων ανάλυσης ασφάλειας της Boeing. Το ποσοστό αυτό απηχεί στα αεροσκάφη που καταστράφηκαν, ή τέθηκαν σε υποχρεωτική αποστρατεία.
Τα αντίστοιχα στοιχεία για τα Boeing 737 είναι 0,11 σε κάθε εκατομμύριο απογειώσεις. Κάτι που καθιστούν τα δύο αυτά αεροσκάφη από τα ασφαλέστερα στον κόσμο. Με τα στοιχεία για τα άλλου τύπου να φτάνουν στα 0,76 ανά εκατομμύριο απογειώσεις.
Πάντως, το μοιραίο αεροσκάφος ήταν 24 χρόνων. Βρισκόταν δηλαδή στο ανώτατο ηλικιακό όριο της χρηστικής ζωής για τις μεγάλες αεροπορικές εταιρίες.Λειτουργούσε προηγουμένως στην μητρική Lufthansa group από το 1991. Ωστόσο η Germanwings (που ιδρύθηκε το 2002) υποστήριξε ότι «η ηλικία δεν παίζει κάποιο ρόλο, μια και η συντήρηση ρουτίνας, είχε πραγματοποιηθεί στο αεροσκάφος από την Lufthansa Technik την Δευτέρα.
Ο Κάρστεν Σπορ, επικεφαλής της Lufthansa, μητρικής εταιρείας της Germanwings, απέκλεισε με δηλώσεις οποιαδήποτε σχέση του δυστυχήματος με ορισμένες εργασίες επισκευής του αεροσκάφους, οι οποίες διεξήχθησαν μία ημέρα πριν από τη συντριβή του. «Το αεροσκάφος ήταν σε εξαιρετική τεχνική κατάσταση», δήλωσε ο επικεφαλής της Lufthansa.
Έξι (ή εφτά) αεροπορικές τραγωδίες σε 14 μήνες
Σύμφωνα με στοιχεία αναλύσεων για θέματα ασφάλειας σημειώθηκε μία αεροπορική τραγωδία σε κάθε 2,38 εκατομμύρια πτήσεις το 2014, σε σύγκριση με 1,91 κάθε εκατομμύριο πτήσεις, τον προηγούμενο χρόνο. Στα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνεται η απώλεια του αεροσκάφους των Μαλαισιανών Αερογραμμών πάνω από την Ουκρανία στο οποίο 298 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, επειδή καταχωρήθηκε ως «πολεμική απώλεια» και όχι ως δυστύχημα.
1/Στις 11 Φεβρουαρίου 2014, στρατιωτικό μεταγωγικό αεροσκάφος «Hercules C-130» συντρίβεται στην ορεινή Αλγερία, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 78 άνθρωποι με έναν επιζώντα.
2/ Στις 8 Μαρτίου 2014, χάθηκε αεροσκάφος της πτήσης MH370 της MalaysiaAirlines σε πτήση από το Κουάλα Λουμπούρ στο Πεκίονο, χωρίς ακόμη να έχουν βρεθεί τα ίχνη του.
3/ Στις 23 Ιουλίου 2014: Σκοτώνονται 48 άνθρωποι από τους 54 επιβαίνοντες, όταν Ταϊβανέζικο αεροσκάφος GE222 της TransAsia Airways έπεσε στη θάλασσα κοντά στο νησί Penghuστη δεύτερη προσπάθεια να προσγειωθεί, λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών.
4/ Στις 24 Ιουλίου 2014 αεροσκάφος McDonnell Douglas MD-83 της AirAlgerieAH5017 χάνεται πάνω από το Μάλι λόγω κακοκαιρίας. Καιοι116 επιβαίνοντεςχάθηκαν.
5/ Στις 28 Δεκεμβρίου 2014: Αεροσκάφος της AirAsiaQZ8501 που πετούσε από το Surabaya in Indτης Ινδονησίας στη Σιγκαπούρη χάνεται πάνω από τη θάλασσα της Ιάβας. Χάθηκαν 162 επιβάτεςκαιπλήρωμα.
6/ Στις 24 Μαρτίου 2015: Το πλέον πρόσφατο αεροπορικό δυστύχημα στις γαλλικές Άλπεις. Με 150 νεκρούς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου