Ανωνύμου του ΈλληνοςΈρχονται τώρα οι συνένοχοι τυμβωρύχοι Γκραικυλίας να μας το παίζουν σφόδρα «ανατριχιασμένοι» από τις ανακαλύψεις της Αμφίπολης. Παρεμπιπτόντως, γιατί αποσιωπάται το όνομα του Λαζαρίδη, που πρώτος εντόπισε και έσκαψε τον λόφο Καστά; Επειδή ήταν Αριστερός! Γιατί εκτοπίσθηκε η κόρη του Λαζαρίδη από την συνέχιση των ανασκαφών; Επειδή ήταν παιδί Αριστερού και δεν διέθετε ανάλογα πιστοποιητικά... κοινωνικών φρονημάτων!
Ουδείς παραγνωρίζει το έργο της κυρίας Περιστέρη και της ερευνητικής ομάδας της, αν και αισθάνεται σιχασιά για την άθλια κομματική εκμετάλλευση της δουλειάς της, όπως και για καναδυό πρόσωπα, που η κυβέρνηση των δοσίλογων της «κόλλησε» τάχα για διευκόλυνση της ενημέρωσης, «προσώπατα», που από την εποχή της Χούντας «είχαν γλωσσικές ευαισθησίες» - για να θυμηθούμε περιβόητο χουντικό ναύαρχο! Είναι ανάγκη να αποδοθούν «τα του Καίσαρος τω Κάσαρι» και να μνημονεύεται το όνομα του πρωτεργάτη αρχαιολόγου Λαζαρίδη.
Τί εθνικιστικό καρακατσουλιό ο διάλογος για τον... ένοικο του τάφου, δυστυχώς με συμμετοχή αρχαιολόγων, που νομίζουν βρήκαν χρυσή ευκαιρία για πέντε λεπτά δημοσιότητας (ως συνήθως με ξένα... κόλλυβα)! Δεν είναι... ένοικος, ρε αγράμματοι ηλίθιοι! Ξέρετε κανένα πτώμα, όσο ένδοξο και να είναι, που νοικιάζει τον τάφο του; Ο θαμμένος, ο νεκρός, είναι! Άκου ο ένοικος! Γιατί αποκλείονται οι πιο λογικές με τα μέχρι τώρα ευρήματα εκδοχές; Ότι πιθανότατα πρόκειται για τύμβο, όπου σε κάποιο χρονικό διάστημα ετάφησαν διάφορες σημαίνουσες προσωπικότητες, ότι δεν αποκλείεται να υπάρχουν διαδοχικές ταφές νεκρών στο εύρος του καιρού, που ο τύμβος ήταν σε λειτουργία.
Μπορεί προϊόντος του χρόνου να υπήρχαν και άλλες διακοσμητικές, λατρευτικές, ταφικές προσθήκες, όπως συμβαίνει και σε σύγχρονα νεκροταφεία, σε πολυτελείς οικογενειακούς τάφους. Ότι πιθανότατα ο τύμβος να ασφαλίστηκε μετά τις πρώτες απόπειρες σύλησης, μια και πλείστα αν όχι όλα, τα αρχαία ταφικά συμπλέγματα ήταν επισκέψιμα από περιορισμένο ή ευρύτερο κοινό, που τελεί και παρίσταται στις νεκρικές λατρευτικές τελετές.
Η ανακάλυψη του σκελετού σκοτεινιάζει περαιτέρω τις φιλοδοξίες των Ελληναράδων! Πάει πάλι σύννεφο η παπαρολογία, δεν βάζουν το νιονιό να δουλέψει. Αν είναι, όπως λέτε φωστήρες, σημαίνουσα προσωπικότητα, ή βασιλιάς ο νεκρός, τότε πως δικαιολογείται το ξύλινο φέρετρο; Και ξύλινο (ευτελές) και φέρετρο (έξω από τις συνήθειες της εποχής)!
Το πιο σημαντικό: Αφού λέτε ότι χρονολογείται ο τύμβος τον τέταρτο αιώνα, πώς δικαιολογείται την ταφή, όχι την καύση του νεκρού, όπως γινότανε τότε, ιδίως αν επρόκειτο για προσωπικότητα, ή βασιλικό γόνο; Αποκλείεται ο σκελετός να αποτελεί μεταγενέστερη ταφή; Μήπως στον συλημένο τύμβο έθαψαν μετά από αιώνες χριστιανοί δικό τους μάρτυρα; Εύλογες ερμηνευτικές εκδοχές, που αν η αρχαιολογική σκαπάνη αποκαλύψει άλλο τι, μπορεί να αναθεωρηθούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου