Ανωνύμου του ΈλληνοςΣυγκλονίζει η Αμφίπολη, κραυγάζουν καθημερινά βαποράκια της τηλοψίας, που αποκαλούνται κατ’ ευφημισμό δημοσιογράφοι.
Όχι γιατί είναι προφανώς σπουδαία αρχαιολογική ανακάλυψη, αλλά επειδή στις ανασκαφές του εν λόγω τύμβου ηλιθίως επενδύονται πολιτικές, κοινωνικές, πολιτιστικές, αρχαιολογικές, άλλες ύποπτες σκοπιμότητες και φιλοδοξίες.
Τους έπιασε μέγας πόνος για τον... ένοικο του τάφου, όταν στην Γκραικυλία εδώ και δεκαετίες συντελείται το μεγαλύτερο αρχαιολογικό έγκλημα στον κόσμο, το οποίο ονομάζεται: Μετρό της Αθήνας!
Γράφαμε κατά την δεκαετία του 1990 στην «Πτήση και Διάστημα» και άλλα έντυπα στα οποία έτυχε να συνεργαστούμε: Για το παντελώς άχρηστο, όψιμο, οικονομικά σκανδαλώδες Μετρό της Αθήνας, όταν ο υπόλοιπος κόσμος είχε από δεκαετίες περάσει στις δορυφορικές πόλεις. «Scripta manent» και είναι ευτυχώς ορθάνοιχτα σε κάθε επίδοξο ερευνητή.
Για να γίνουν οι σήραγγες του πανάκριβου και άχρηστου Μετρό, που φυλάκισε τον μισό πληθυσμό της χώρας στο Μεγάλο Αθηναϊκό Χωριό ετάφησαν σε τόνους τσιμέντου αμετάκλητα ιστορικοί τόποι της Αθήνας του Χρυσού Αιώνα, γενικά των ιστορικών χρόνων. Όχι μόνο στο ιστορικό κέντρο της πόλης, όπου το έγκλημα είναι ειδεχθές επισείοντας... θανατική ποινή, αλλά και στην περιφέρεια.
Εκτός αν νομίζετε ότι στην Ιερά Οδό το Μετρό βυθίζεται στα 35 μέτρα για λόγους αισθητικής, ή λόγω σαθρότητας εδάφους! Περνούσαν οι πομπές Παναθηναίων και Ελευσινίων, ήταν στις παρυφές του κέντρου της δημόσιας και θρησκευτικής ζωής, θα «έπεφταν» σε συγκλονιστικά ευρήματα αν έσκαβαν στα 15 μέτρα. Τί να πεις για το Σύνταγμα, την Ακρόπολη και άλλους σταθμούς του Μετρό. Θα έβρισκαν θησαυρούς, αναγκαστικά θα σταματούσε το έργο - ραβαΐσι μίζας.
Ενώ τώρα τα θάψανε όλα με τσιμέντο στον Τύμβο του πολιτιστικού καφρισμού! Για την ειρωνεία της ιστορίας και να δείξουν με ζωντανά χρώματα τον κυνισμό, την απατεωνιά άφησαν στο Μοναστηράκι απολειφάδι της κοίτης του Ηριδανού, να θυμίζει στους επόμενους πόσο ηλίθιοι πίθηκοι έζησαν στην Αποικία.
Αν δεν έκαναν χρυσοφόρο ως προς τις μίζες Μετρό, αλλά έλυναν το συγκοινωνιακό της πρωτεύουσας με σύγχρονες γραμμές τραμ, σε αυστηρά πεζοδρομημένες οδικές αρτηρίες, με πράσινο, χωρίς αυτοκίνητα. Αν έσκαβαν σε περιοχές, που τώρα περνά το Μετρό, σε δυο - πέντε μέτρα βάθος, θα αποκάλυπταν μέγα τμήμα του αρχαιολογικού πλούτου της Αθήνας, θα τον συντηρούνταν εκατέρωθεν των γραμμών του τραμ.
Με 10%, το πολύ το 20% των χρημάτων, που πετάχτηκαν στο Μετρό θα έβγαινε στην επιφάνεια το κέντρο της αρχαίας πόλης σε συνδυασμό με επιλεγμένες ανασκαφές στην Πλάκα, στους πρόποδες της Ακρόπολης. Κυριολεκτικά μοναδικό στον κόσμο μουσείο - πάρκο. Πώς θα έπαιρναν μίζες παχυλές; Από περίπου 300 δισ. δραχμές του αρχικού προϋπολογισμού του Μετρό, με αναθεωρήσεις συμβάσεων ξεπέρασαν τα 500 δισ. δραχμές, με τις πρώτες επεκτάσεις έφθασαν ένα τρισ. δραχμές και κανείς δεν γνωρίζει, πόσο είναι σήμερα το πάρτι. Τσιμέντο να γίνει!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται!
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.