Πέμπτη 28 Αυγούστου 2014

ΝΕΑ ΒΟΥΤΙΑ ΣΤΟ ΛΑΪΚΟ ΧΡΗΜΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ..


 Αναδιανέμει ο Βαρβιτσιώτης την πίτα των επιδοτήσεων και επιτίθεται εκ νέου στα δικαιώματα των ναυτεργατών..



Είπα ν' αγιάσω, να μην ξεκινήσω με γκρίνια πρωί πρωί, αλλά οι εγχώριοι καλικάτζαροι των τοκογλύφων δεν μ' αφήνουν. Τι έκαναν πάλι; Στρώνουν τον δρόμο για γλιστρήσει ευκολότερα το ζεστό λαϊκό χρήμα στις  τσέπες των εφοπλιστών που : «αλωνίζουν» κατά κυριολεξία τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Διοργάνωσαν έτσι  από κοινού με τον Βαρβιτσιώτη διημερίδα, με θέμα «Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες Βόρειου Αιγαίου» και από το αιφνιδιαστικό του καθεστωτικού άλγους γι αυτές είπα  δεν μπορεί κάτι κακό θα μας βρει.. Και δικαιώθηκα..



Από τις τοποθετήσεις του υπουργού, διαφάνηκε επίσης η πρόθεση της κυβέρνησης να επεκτείνει τα προνόμια για τους εφοπλιστές, να ξαναμοιράσει την πίτα των επιδοτήσεων, αλλά και να πάει ένα βήμα πιο πέρα την επίθεση στις θέσεις εργασίας και τα δικαιώματα των ναυτεργατών.
Με βάση αυτούς τους σχεδιασμούς, το σκηνικό που διαμορφώνεται στην ακτοπλοΐα θα είναι χειρότερο από αυτό που έχουν ζήσει μέχρι σήμερα νησιώτες, επιβάτες και ναυτεργάτες. 

Επιβεβαιώνεται ότι η κερδοφορία των εφοπλιστών και η απρόσκοπτη συγκοινωνιακή σύνδεση των νησιών είναι ασυμβίβαστα.

Μιλώντας στην ημερίδα, ο υπουργός προσπάθησε να παρουσιάσει δεινή τη θέση των εφοπλιστών, επικαλούμενος τη μείωση της επιβατικής κίνησης, τη μείωση του στόλου και τις ζημιές των ακτοπλοϊκών εταιρειών, μετρώντας βεβαίως τις συγκοινωνίες ως τομέα που πρέπει να υπηρετεί τα κέρδη και όχι τις λαϊκές ανάγκες, αποκρύβοντας επίσης αιτίες που συμβάλλουν, που είναι η οικονομική κρίση και η φτώχεια στην οποία κυλάνε ολοένα και μεγαλύτερα τμήματα του λαού.
 
Οι εξαγγελίες Βαρβιτσιώτη
Σύμφωνα με δελτίο Τύπου του υπουργείου Ναυτιλίας, ο Μ. Βαρβιτσιώτης κατέληξε στα εξής:
  • «Ανάγκη αύξησης της χρηματοδότησης προς την ακτοπλοΐα της χώρας και αναβάθμιση της κατηγορίας των πλοίων που εκτελούν συμβάσεις δημοσίου συμφέροντος και εξυπηρετούν γραμμές». Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι θα αυξήσει κι άλλο τα χρήματα που καταλήγουν στις τσέπες των εφοπλιστών, για τις λεγόμενες «άγονες γραμμές». Χρήματα θα αναζητήσει - όπως είπε - και από ευρωπαϊκούς πόρους. «Βιτρίνα» για την αύξηση των κονδυλίων θα αποτελέσει ο εκσυγχρονισμός του στόλου, που προβλεπόταν από τις μέχρι τώρα συμβάσεις, αλλά ποτέ δεν έγινε.
  • «Θα δοθεί οριστική λύση για τις μακροχρόνιες συμβάσεις του Βορείου Αιγαίου που δεν εξυπηρετούνται». Στην ουσία, αναφέρεται στα προβλήματα που προκαλεί η ΝΕΛ με τα σαπάκια (τους φεύγουν οι προπέλες εν πλω, ταξιδεύουν με ανοιχτό καταπέλτη κ.λπ.), τα οποία έχει δρομολογήσει στα νησιά, ενώ τσεπώνει μέχρι τώρα εκατομμύρια ευρώ. Η «τιμωρία» της εταιρείας, σύμφωνα με τον υπουργό, είναι ότι «έχει κληθεί σε απολογία» και σε δύο βδομάδες, δηλαδή με το κλείσιμο της επικερδούς θερινής σεζόν, θα ανακοινωθούν «οι αποφάσεις» σε βάρος της.
  • «Εξορθολογισμός των γραμμών με γνώμονα το σεβασμό των αναγκών των νησιωτών και ο οποίος θα γίνει σε ένα πλαίσιο αναθεώρησης των όσων ίσχυαν μέχρι σήμερα». Κοινώς, προετοιμάζεται το ξαναμοίρασμα της πίτας, στο φόντο και των ανταγωνισμών μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών.
Τα «θέλω» των εφοπλιστών
Από την πλευρά τους, οι εφοπλιστές ήταν ξεκάθαροι. Διεμήνυσαν ότι «τέλος τα ημίμετρα» και ότι αν οι νησιώτες θέλουν καράβια, θα πρέπει να ικανοποιηθούν πλήρως οι αξιώσεις τους, όπως αυτές διατυπώθηκαν στη διάρκεια της ημερίδας από τον πρόεδρο της Ενωσης Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μ. Σακέλη:

«Η επιβολή υποχρέωσης εκτέλεσης δρομολογίων τη χειμερινή περίοδο, δηλαδή η υποχρεωτική 10μηνη απασχόληση, σημαίνει ότι στην Ακτοπλοΐα επιβάλλεται Δημόσια Υπηρεσία και στα ελεύθερα δρομολόγια (...) Η Ακτοπλοΐα είναι τουρισμός, το 80% του κόστους του πλοίου είναι ξενοδοχείο και το 60% - 85% του πληρώματος αφορά το ξενοδοχείο».

Με άλλα λόγια, απαίτησε την κατάργηση και επίσημα της δεκάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης, την οποία έχουν κουρελιάσει οι εφοπλιστές, καθώς και την παραπέρα μείωση των οργανικών συνθέσεων, με τον ολοκληρωτικό διωγμό από τη σύνθεση των ναυτεργατών των γενικών υπηρεσιών (θαλαμηπόλους, μαγείρους), που έχουν ήδη μειωθεί κατά 45%.
Απαίτησε ακόμα την αύξηση των επιδοτήσεων «σε επίπεδο που να εξασφαλίζει κέρδος για τις εταιρείες», «μείωση του ενεργειακού κόστους, όπως συνέβη και με τη βιομηχανία», «επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών κατά 15%».

Δεν υπάρχουν σχόλια: