Και ως αναμενόταν, και η τέχνη υπό διωγμόν..
Χωρίς δουλειά μένουν τα 2/3 των καθηγητών
Μουσικής, το 1/3 των καθηγητών Οικιακής Οικονομίας στα Γυμνάσια και η
συντριπτική πλειοψηφία των 2.500 καθηγητών Εικαστικών Μαθημάτων που
δουλεύουν σε Γυμνάσια και Λύκεια, σύμφωνα με το προσχέδιο του σχολικού
προγράμματος για τα Γυμνάσια όπως διέρρευσε μέσω non paper από το
υπουργείο Παιδείας.Μια πρώτη απάντηση έδωσαν χτες το πρωί στο υπουργείο Παιδείας δεκάδες εκπαιδευτικοί διαμαρτυρόμενοι για τις περικοπές της Μουσικής, Εικαστικών κι άλλων μαθημάτων που όχι μόνο τους οδηγούν στην ανεργία, αλλά στερούν και «στα παιδιά μαθήματα διαμόρφωσης προσωπικότητας, που κάνουν έναν πλήρη άνθρωπο και είναι δημιουργικά, καλλιεργούν τη σκέψη, την παρατήρηση, την αντίληψη, την αισθητή νόηση, εκφράζουν συναισθήματα, επικοινωνία».
Η Επιτροπή Αγώνα καθηγητών Μουσικής Β/βάθμιας Εκπαίδευσης, το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας (ΕΕΤΕ), δυνάμεις του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, φορείς, σύλλογοι, προχώρησαν χτες σε παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας. Από την πρώτη στιγμή στο πλευρό τους η Διαμάντω Μανωλάκου, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής του Κόμματος.
Αντιπροσωπεία των φορέων και η βουλευτής του Κόμματος συναντήθηκαν με τον υφυπουργό Παιδείας Σ. Κεδίκογλου, ο οποίος σε μια προσπάθεια εμπαιγμού των εκπαιδευτικών ισχυρίστηκε ότι αγνοούσε το non paper, όμως όχι μόνο αρνήθηκε να αποσύρει τις διατάξεις του αλλά τις υπερασπίστηκε μέχρι κεραίας λέγοντας ότι θα έπρεπε να έχουν υλοποιηθεί εδώ και χρόνια. Ακολουθώντας την προσφιλή τακτική της κυβέρνησης να μοιράζει ψεύτικες υποσχέσεις με στόχο να λειτουργήσουν πυροσβεστικά, υποστήριξε ότι όσοι χάνουν τις θέσεις τους θα απορροφηθούν στα Δημοτικά!!!
«Είναι ανεφάρμοστο και ψέμα ότι όλοι αυτοί οι εκπαιδευτικοί μπορούν να απορροφηθούν στα Δημοτικά. Το πρώτο βήμα είναι να μη δώσουν τα εκπαιδευτικά κενά οι διευθυντές των σχολείων στο υπουργείο», είπε στους συγκεντρωμένους η πρόεδρος του ΕΕΤΕ, Εύα Μελά.
«Δεν έχουμε καμιά εμπιστοσύνη στα λόγια της κυβέρνησης. Το κίνημα των μαθητών, των εκπαιδευτικών, των γονιών να απευθυνθεί στην κοινωνία, στα εργατικά συνδικάτα, στις λαϊκές επιτροπές. Το εργατικό κίνημα να ασχοληθεί με το μέλλον των παιδιών του», δήλωσε ο Νίκος Δάρδαλης, μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ, συνδικαλιστής του ΠΑΜΕ.
Αμέσως μετά τη συνάντηση η Δ. Μανωλάκου δήλωσε: «Ο υφυπουργός ισχυρίστηκε ότι αγνοούσε το έγγραφο που ζητάει την κατάργηση των εικαστικών μαθημάτων και μουσικής και βέβαια την απόλυση των αντίστοιχων κλάδων, χωρίς ωστόσο να δεσμευτεί ότι θα το αποσύρει. Παίζει με την αγωνία και τον καημό των εκπαιδευτικών που είναι υπό απόλυση, με των παιδιών και των οικογενειών τους. Είναι πρόκληση, είναι απαράδεκτο.
Η ουσία είναι ότι προσπαθεί να κερδίσει χρόνο γιατί μέχρι τέλη Αυγούστου είναι η πρώτη φουρνιά που θα απολυθούν για να ακολουθήσουν οι χιλιάδες από το Σεπτέμβρη μέχρι το τέλος της χρονιάς για να υλοποιήσουν τα αντιλαϊκά μέτρα της κυβέρνησης, του ΔΝΤ και της ΕΕ. Εμείς καλούμε να πεισμώσουν ακόμη περισσότερο και οι εκπαιδευτικοί και οι άλλοι εργαζόμενοι, να οργανώσουν τον αγώνα τους, να βάλουν φρένο σ' αυτή τη λαίλαπα που οδηγεί στη φτώχεια και την εξαθλίωση, αλλά όμως να βάλουν και τις βάσεις για μια άλλη εξουσία. Την εξουσία του λαού, που θα εγγυάται απόλυτα δημόσια και υψηλής ποιότητας Παιδεία αλλά και Υγεία και δουλειά για όλους».
Οι εκπαιδευτικοί προσανατολίζονται τις επόμενες μέρες να προχωρήσουν σε συνεδριάσεις των ΕΛΜΕ και νέες κινητοποιήσεις, ώστε το πρόγραμμα των μαθημάτων να μην υλοποιηθεί από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Με σχετική του ανακοίνωση το ΕΕΤΕ, επισημαίνει μεταξύ άλλων: «Οι τέχνες εδώ και πολλά χρόνια εξοστρακίζονται χρόνο με το χρόνο από την εκπαίδευση, αφήνοντας έρμαια τα παιδιά στην άλωση από την υποκουλτούρα και τη βιομηχανία του θεάματος, μάλιστα στην πολύ τρυφερή ηλικία της εφηβείας όπου είναι ανολοκλήρωτη η διαμόρφωση της προσωπικότητάς τους, για να αντικατασταθούν στο πρόγραμμα του Υπ. Παιδείας από μαθήματα "δεξιότητας" ή "περί" την τέχνη ενασχολήσεις αντί για την ίδια την καλλιτεχνική πράξη».
«Η επιλογή αυτή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας: έχει στόχο τη δημιουργία αυριανών πολιτών "καταναλωτών προϊόντων" και όχι δημιουργικών - δραστήριων ανθρώπων. Γιατί η Τέχνη είναι όπλο που διαμορφώνει συνειδήσεις, αφυπνίζει και δραστηριοποιεί και αυτό δεν το θέλει η Ευρωενωσιακή μας Πολιτεία...», υπογραμμίζει το ΕΕΤΕ και επισημαίνει την ανάγκη το μάθημα της τέχνης -τα εικαστικά- να είναι εργαστηριακό και δίωρο, να διαπερνά όλες τις τάξεις του ενιαίου δωδεκάχρονου, δημόσιου και υποχρεωτικού σχολείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου