Σάββατο 30 Μαρτίου 2013

Η μετα-Nielsen εποχή στις μετρήσεις του Διαδικτύου



Σημαντικές ανακατατάξεις για το μέλλον των μετρήσεων κυοφορούνται αυτό το διάστημα με επίκεντρο τις κινήσεις των εκδοτών, παραδοσιακών και ιντερνετικών, στην καθιέρωση κοινά αποδεκτού συστήματος μέτρησης επισκεψιμότητας των sites και πιστοποίησής τους. 


Το θέμα, όπως όλα δείχνουν, αναμένεται να κυριαρχήσει στις εργασίες της γενικής συνέλευσης του ΙΑΒ Hellas σήμερα. Η συζήτηση αυτή είναι κι ένα από τα αιτήματα των εταιρειών - μελών του ΙΑΒ, MSN, Think Digital και Yahoo, που με επιστολή τους ζήτησαν ενημέρωση για τη διαδικασία ανάθεσης των μετρήσεων στο Διαδίκτυο.

Θυμίζουμε ότι ήδη η νέα ένωση εκδοτών Διαδικτύου, η ΕΝΕΔ, έχει ανακοινώσει τη διενέργεια διαγωνισμού για την εταιρεία που θα αναλάβει τις μετρήσεις επισκεψιμότητας, ενώ για την πιστοποίησή τους υπάρχει ήδη συμφωνία με τον διεθνή οργανισμό OJD. 

Η είδηση πως η εταιρεία μετρήσεων Nielsen, η οποία και καθορίζει το ενιαίο νόμισμα της διαφήμισης για την Ελλάδα, αποχωρεί από τον τομέα των μετρήσεων στο Διαδίκτυο κινητοποίησε τους φορείς της αγοράς, που ζητάνε αναλυτική ενημέρωση για τη διαδικασία ανάθεσης της μέτρησης στο Internet. 

Είναι χαρακτηριστικό πως το ΙΑΒ Hellas με επιστολή του στην ΕΝΕΔ σημειώνει τη «σύγχυση που έχει δημιουργηθεί στην αγορά από την έλλειψη σαφούς πληροφόρησης». 

Το ζήτημα δεν είναι διόλου τυπικό. Ουσιαστικά αυτό το διάστημα συμφωνείται το «ενιαίο νόμισμα» της διαφήμισης στο Internet και οι κανονισμοί που θα εγκριθούν θα καθορίσουν τη ροή της διαφήμισης στο Διαδίκτυο. 

Η ένωση των ιδιοκτητών από τη δική της πλευρά στην απάντησή της προς το ΙΑΒ Hellas σημειώνει πως θα δημιουργήσει ειδική κατηγορία συνεργατών που θα μετέχουν στον κοινό μηχανισμό μέτρησης με μοναδική υποχρέωση την εφαρμογή των κανόνων δεοντολογίας και των τρόπων λειτουργίας των μετρήσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: