Εκλογές τώρα ή χρεοκοπία
Η νέα δανειακή σύμβαση ψηφίστηκε – όπως ψηφίστηκε – και το ερώτημα που ανακύπτει από την πλευρά της κοινωνίας είναι «και τώρα τι;».
Το ίδιο ερώτημα απασχολεί και τον ΣΥΡΙΖΑ, που έχει πλέον συνειδητοποιήσει ότι η διεξαγωγή εκλογών είναι μια πολύ δύσκολη υπόθεση και μάλλον βρίσκεται αποκλειστικά στα χέρια του «λαϊκού παράγοντα».
«Εκλογές θα κάνουμε όταν μας το επιτρέψουν οι αγορές», διαπίστωνε σε έντονο ύφος ο Αλέξης Τσίπρας στη Βουλή την Κυριακή, υπογραμμίζοντας το έργο που παίζεται σε επανάληψη τα δύο τελευταία χρόνια, ότι δηλαδή η Βουλή παρακολουθεί ένα ακόμη «κοινοβουλευτικό και συνταγματικό πραξικόπημα». Όμως, πρόσθεσε ότι «καμία κυβέρνηση δεν μπορεί να πάει μπροστά έχοντας τη συντριπτική πλειοψηφία του λαού απέναντι».
Πάντως, αν και η πλειοψηφία του ΣΥΡΙΖΑ αναδεικνύει ως πρώτη προτεραιότητα τη διεκδίκηση της δημοκρατίας και άρα των εκλογών, κάτι που λειτουργεί και ως μίνιμουμ συνισταμένη για τη συμπόρευση με άλλες δυνάμεις στο λεγόμενο «αντιμνημονιακό» μέτωπο, το πλαίσιο αυτό τελεί υπό την αμφισβήτηση του μειοψηφικού Αριστερού Ρεύματος του ΣΥΝ κυρίως, που ασκεί έντονη κριτική στον «αντιμνημονιακό» χαρακτήρα του εγχειρήματος. Το Ρεύμα δεν διαφωνεί με το αίτημα για εκλογές, αλλά με το πλαίσιο το οποίο συνοδεύει αυτό το αίτημα.
Κατά την αντίληψή του δεν μπορεί να περιορίζεται σε μια γενική στάση αντίθεσης και καταγγελίας απέναντι στο μνημόνιο, ειδικά από τη στιγμή που η συρρίκνωση των δύο Κοινοβουλευτικών Ομάδων της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ παράγει νέο υλικό, το οποίο με «αντιμνημονιακό προσανατολισμό» θα επιχειρήσει την αναδιάταξη της Κεντροδεξιάς και της Κεντροαριστεράς.
Και βάζει το ζήτημα σαφούς προγραμματικού πλαισίου ικανού να αποτελέσει εφαλτήριο για τη διέξοδο της χώρας από την καταστροφή. Ένα τέτοιο πρόγραμμα για το Ρεύμα εκκινεί από την απάντηση στο ζήτημα του χρέους με στάση πληρωμών κι έξοδο από την ευρωζώνη. Με την άποψη αυτή συντάχθηκε και ο Αλέκος Αλαβάνος, διευκρινίζοντας ότι αυτό αποτελεί προσωπική του τοποθέτηση, καθώς η πλειοψηφία των δυνάμεων που συγκροτούν το Μέτωπο Ανατροπής και Αλληλεγγύης φαίνεται να διαφωνεί με αυτή την προσέγγιση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου