Στα χαρτιά θα μείνει ο νόμος πλαίσιο του μνημονιακού ταγιέρ
Η ματαίωση τη βδομάδα που μας πέρασε, σε τέσσερα πανεπιστημιακά ιδρύματα (Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Θεσσαλίας και Πελοποννήσου), των εκλογών για τα Συμβούλια Διοίκησης, που προβλέπει ο αντιδραστικός νόμος - πλαίσιο για την Ανώτατη Εκπαίδευση, είναι αναμφισβήτητα ένα θετικό γεγονός. Δείχνει ότι υπάρχουν ουσιαστικές δυνατότητες παρεμπόδισης του νόμου στην πράξη. Είναι μια μάχη που κερδήθηκε και μπορεί να δώσει ώθηση για οργάνωση και ένταση του αγώνα και στα υπόλοιπα ιδρύματα (αλλά και σε αυτά τα ίδια αν οριστούν νέες ημερομηνίες) για τη ματαίωση των εκλογών, αλλά και να αξιοποιηθεί για να δυναμώσει η αντίσταση και σε άλλες πλευρές του νόμου - πέραν των εκλογών.
Εχει, λοιπόν, ιδιαίτερη σημασία η ματαίωση των εκλογών στα τέσσερα ιδρύματα. Πόσο μάλλον που το υπουργείο Παιδείας έχει χρησιμοποιήσει και χρησιμοποιεί διάφορα όπλα του προκειμένου να επιβάλει την εφαρμογή του. Διόρισε τις εφορευτικές επιτροπές όταν έγινε ξεκάθαρο ότι δεν υπάρχει συναίνεση στα ιδρύματα για να τις ορίσουν με τις διαδικασίες που προέβλεπε ο νόμος. Επιπλέον, χρησιμοποίησε και χρησιμοποιεί την κρατική χρηματοδότηση προς τα ιδρύματα, είτε ως απειλή και εκβιασμό (ότι θα την κόψει εντελώς αν δεν προχωρήσουν οι διαδικασίες) είτε ως ...δωροδοκία (δίνοντας ένα πολύ μικρό μέρος της προς τα ιδρύματα, ένα δωδεκατημόριο(!) του έτους, προκειμένου οι πρυτάνεις να δώσουν τους εκλογικούς καταλόγους που απαιτούνταν για τις εκλογές). Την ίδια στιγμή, είχε προχωρήσει και σε κατ' ιδίαν επαφές, διαβουλεύσεις και πιέσεις προς ξεχωριστά ιδρύματα και πανεπιστημιακούς παράγοντες, ενώ υπερπρόβαλε το γεγονός ότι έγιναν τελικά οι εκλογές σε κάποια περιφερειακά ΤΕΙ, που δε φτάνουν σε αριθμό τα δάχτυλα του ενός χεριού.
Ολα αυτά φανερώνουν κατ' αρχήν ότι ο νόμος δεν έχει εντός των ιδρυμάτων την υποτιθέμενη ευρεία συναίνεση που εμφάνισε κατά την ψηφοφορία του στη Βουλή. Οι φωνές υπεράσπισης του νόμου και της εφαρμογής του, που προσεκτικά επιλέγονται και υπερπροβάλλονται από τα μέσα ενημέρωσης, είναι προφανές ότι δεν εκφράζουν την πλειοψηφία της ακαδημαϊκής κοινότητας των ιδρυμάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου