Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2011

Για τις πωλήσεις μερικών δεκάδων μικρών φιαλών νερού ξεκληρίζουν οι δωσίλογοι τις οικογένειες χιλιάδων ναυτεργατών..

Αίρουν το Καμποτάζ τα καθεστωτικά δουλικά του μαύρου μετώπου,
αλλά και τον σταυρό της μαρτυρικής ανεργίας τους οι ναυτεργάτες..


Στην πλήρη άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα προχωρά η κυβέρνηση, με σχετική διάταξη που υπάρχει στο πολυνομοσχέδιο για το θαλάσσιο τουρισμό που αναμένεται να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή μέσα στον Δεκέμβριο.


Και τα κρουαζιερόπλοια με σημαία τρίτων χωρών θα δένουν στα ελληνικά λιμάνια, μετά την ψήφιση διάταξης στο πολυνομοσχέδιο για το θαλάσσιο τουρισμό
Ενα πολυσυζητημένο νομοσχέδιο καθώς συζητείται και ετοιμάζεται εδώ και περίπου τέσσερα χρόνια και μ' αυτό έχουν ασχοληθεί κατά καιρούς διάφοροι υπουργοί. Πριν από τον Μ. Χρυσοχοΐδη είχε περάσει από τα χέρια του Χ. Παμπούκη και του Γ. Διαμαντίδη.



«Ενώ μέχρι σήμερα η Ελλάδα αποτελεί τον πιο δημοφιλή προορισμό για όλους τους τουρίστες του κόσμου μέσα από τα κρουαζιερόπλοια, δυστυχώς δεν έχουμε καθόλου αφίξεις στο έδαφος, με αποτέλεσμα να χάνουμε χρήματα και συνάλλαγμα αλλά και να διώχνουμε τουρίστες εξαιτίας διατάξεων που εμποδίζουν ουσιαστικά την απελευθέρωση της κρουαζιέρας» δήλωσε ο και κατά δήλωσή του υποψήφιος για την αρχηγία του βδελυκτού ΠΑΣΟΚ Μ. Χουντοχοΐδης μιλώντας στους δημοσιογράφους για το νομοσχέδιο και ενταφιάζοντας οριστικά τους ναυτεργάτες..


Η απελευθέρωση ίσχυε μέχρι σήμερα για τα πλοία με ελληνική ή κοινοτική σημαία, ενώ για τα υπόλοιπα που πραγματοποιούσαν κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά θα έπρεπε οι πλοιοκτήτριες εταιρείες τους να συνάπτουν ειδική σύμβαση με το ελληνικό κράτος ένας εκ των όρων της οποίας ήταν και η απασχόληση ενός ποσοστού Ελλήνων στο πλήρωμά του.


Τώρα όμως η απελευθέρωση του καμποτάζ γίνεται πλήρης και περιλαμβάνει και τα πλοία με σημαία τρίτων χωρών, με την προϋπόθεση ότι θα έχουν μεταφορική ικανότητα μεγαλύτερη των 49 επιβατών και θα εκτελούν κυκλικό περιηγητικό ταξίδι, μεταξύ του αφετήριου ελληνικού λιμένα και ελληνικών ή ξένων λιμένων.
Η διάρκεια του ταξιδιού πρέπει να είναι το λιγότερο 48 ώρες και να έχει αποκλειστικό σκοπό τη θαλάσσια αναψυχή και περιήγηση των επιβατών, έναντι ενιαίου εισιτηρίου (ναύλου) και υπό τον όρο ο λιμένας της οριστικής αποβίβασης των επιβατών να είναι ο αφετήριος λιμένας.

«Διωγμός ναυτεργατών»
* Αντίθετα με τη διάταξη αυτή και την πλήρη άρση του καμποτάζ είναι όμως τα ναυτεργατικά σωματεία (μηχανικοί, μάγειροι, κατώτερα πληρώματα, ηλεκτρολόγοι-ηλεκτρονικοί κ.ά.), που τονίζουν ότι σε καμία πράγραφο του πολυνομοσχεδίου δεν γίνεται καμία αναφορά για τους ναυτεργάτες και τα δικαιώματά τους και μιλούν για «μαζικό διωγμό των ναυτεργατών».
Να σημειωθεί ότι τον Αύγουστο του 2010 έγινε η πρώτη συμβολή στην άρση περιορισμών στην απαγόρευση υπηρεσιών καμποτάζ με το Ν. 3872/2010.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται!

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.