Ήλθαν, είδαν, βάτευσαν επί της παιδείας και απήλθαν!
Για διαστρέβλωση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας της χώρας μας,
καταγγέλλει και βεβαίως ορθά πράττει την έκθεση συμπαραστάτη των κυβερνητικών δράσεων του ΟΟΣΑ.
Βρίθει ανακριβειών
(είδατε πόσο κομψά το διατύπωσα για να μην χαρακτηρίσω τους συντάκτες μίσθαρνα όργανα της αλητοελιτοκρατίας)
και δεν προσφέρει ουδέν άλλο ειμή μόνο αυτό για το οποίο αμείφθηκαν οι δημιουργοί της.
Ενισχύει την κυβέρνηση και την Τρόϊκα κατά την επιχείρηση της δόλιας υπονόμευσης της μόρφωσης του ελληνικού λαού.
Μόνο που οφείλω να σημειώσω πως η σκοπιμότητα των εμπειρογνωμόνων των λαθραίων προτάσεων, δεν είναι καινοφανής.
Την έχει ήδη καταγγείλει δια μέσου των εκδόσεων «Education at a glance» (η εκπαίδευση με ματιά)
η Εκπαιδευτική διεθνής (Παγκόσμια Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών) τονίζοντας πως:
««Στη νέα ετήσια Έκθεση του 2010 “Η εκπαίδευση με μια ματιά” ο ΟΟΣΑ εξακολουθεί να υποστηρίζει μια πιο αποδοτική δαπάνη και επιπρόσθετη ενίσχυση των μηχανισμών της αγοράς στη δημόσια εκπαίδευση, ακόμα και μετά από αρκετά χρόνια οδυνηρών συνεπειών της οικονομικής κρίσης που προκάλεσαν οι αχαλίνωτες αγορές και είχαν ως αποτέλεσμα τις περικοπές στον προϋπολογισμό για την εκπαίδευση, το κλείσιμο σχολείων και τις απολύσεις εκπαιδευτικών».
1) Οι συντάκτες έτσι της Έκθεσης γνωρίζουν τη δεινή οικονομική θέση στην οποία έχουν περιέλθει οι έλληνες εκπαιδευτικοί μετά τις απανωτές περικοπές στους μισθούς τους και τις επώδυνες αλλαγές στο συνταξιοδοτικό. Και όμως, όλα αυτά τα αποσιωπούν προκειμένου να υπηρετήσουν το βασικό στόχο που έχει θέσει η Τρόικα:
να ενοχοποιήσουν για όλα τα δεινά της εκπαίδευσης τους έλληνες εκπαιδευτικούς, ώστε να συνεχιστεί και να ενταθεί η επίθεση εναντίον τους και εναντίον της δημόσιας εκπαίδευσης στη χώρα μας.
2) Η Έκθεση δείχνει να αγνοεί τη γεωγραφική ιδιομορφία της Ελλάδας με τις χιλιάδες των μικρών νησιών και διάσπαρτους τους ορεινούς όγκους. Αγνοεί επίσης –όπως άλλωστε και η επίσημη κυβερνητική πολιτική- το πλήθος των εγκατεσπαρμένων εκπαιδευτικών μονάδων του εξωτερικού, που παρέχουν ελληνική παιδεία στα παιδιά των ελλήνων μεταναστών. Σε αντίθεση με όλα αυτά, προτείνει την ένταση της πολιτικής των συγχωνεύσεων / καταργήσεων σχολικών μονάδων δια των οποίων τίθεται θέμα ασφάλειας των μαθητών που φυσικά δεν υπήρξε ούτε ως σκέψη στα κρανία των φωστήρων Διεθνούς Οργανισμού.
3) Η Έκθεση του ΟΟΣΑ επισημαίνει ότι στην Ελλάδα παρατηρείται η καλύτερη αναλογία μαθητών ανά καθηγητή. Αποκρύπτει όμως ότι αυτό προκύπτει εξαιτίας της διασποράς των σχολείων στα μικρά νησιά, στα ορεινά χωριά και σε χώρες του εξωτερικού. Στα μεγάλα αστικά κέντρα, αντίθετα, η αναλογία είναι εντελώς διαφορετική και τα σχολικά τμήματα είναι πολυπληθή (με 25 ως 30 μαθητές ανά τμήμα). Σε τέτοια τμήματα συχνά συνυπάρχουν παιδιά που χρειάζονται ενισχυμένη παιδαγωγική στήριξη (μεταναστευτικής καταγωγή/αλλόγλωσσα, παιδιά με ειδικές ανάγκες ή/και αναπηρίες, με μαθησιακές δυσκολίες κ.λπ.). Οι συντάκτες της Έκθεσης όμως δείχνουν να αγνοούν αυτές τις ιδιαιτερότητες εμμένοντας αποκλειστικά σε ποσοτικά δεδομένα.
4) Οι συντάκτες της Έκθεσης, στην προσπάθειά τους να εδραιώσουν μια εικόνα κατασπατάλησης των οικονομικών και ανθρώπινων πόρων στην Ελλάδα, προβάλλουν ένα διαφορετικό τρόπο υπολογισμού των αμοιβών των εκπαιδευτικών από τον συνήθη. Καθώς γνωρίζουν καλά ότι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί είναι οι πιο κακοπληρωμένοι εκπαιδευτικοί στην Ευρωζώνη, αξιοποιούν σκόπιμα την αναλογία των μαθητών ανά καθηγητή ως μονάδα μέτρησης των αποδοχών των εκπαιδευτικών! Με αυτή τη βαρύγδουπη επιχειρηματολογία τους ουσιαστικά υποστηρίζουν ότι τις γεωπολιτικές ιδιαιτερότητες της Ελλάδας πρέπει να τις πληρώσουν αφενός οι κάτοικοι των δυσπρόσιτων και απομονωμένων περιοχών και αφετέρου οι έλληνες εκπαιδευτικοί.

5) Τέλος, οι συντάκτες της Έκθεσης τονίζουν ότι το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδος είναι υπερβολικά συγκεντρωτικό. Το πρότυπο που προωθούν οι ίδιοι όμως κάθε άλλο παρά αποκεντρωμένο είναι. Είναι χαρακτηριστικό ότι, πέρα από τη υφιστάμενη γραφειοκρατική εποπτεία του Υπ. Παιδείας, προτείνουν και τη σύσταση μιας ακόμη μονάδας εποπτείας και ελέγχου εντός του Υπ. Παιδείας, που «θα καθοδηγεί και θα επιβλέπει βήμα-βήμα την εφαρμογή των πολιτικών». Και στον τομέα αυτόν οι στόχοι της Έκθεσης του ΟΟΣΑ είναι ευδιάκριτοι. Επιχειρείται να ενισχυθεί η πολιτική της Κυβέρνησης, που επιδιώκει να παραδώσει την εκπαίδευση στην Τοπική και Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, παραιτούμενη από την υποχρέωσή της για παροχή δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης υψηλής στάθμης σε κάθε νέο και νέα, με τελικό αποτέλεσμα την οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών των μαθητών/μαθητριών, ενώ ταυτόχρονα θα παραμένει ισχυρός ο κεντρικός έλεγχος της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Ως εκ τούτων λέω να τους στείλουμε στο διάβολο κι ακόμη παραπέρα γιατί η παιδεία των Ελλήνων δεν είναι θέμα επί του οποίου θα βατεύει ασύστολα ο κάθε ΟΟΣΑ και φυσικά σε καμιά περίπτωση το υπερκτιμημένο μνημονιακό ταγιέρ του υπουργείου παραπαιδείας..
Για διαστρέβλωση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας της χώρας μας,
καταγγέλλει και βεβαίως ορθά πράττει την έκθεση συμπαραστάτη των κυβερνητικών δράσεων του ΟΟΣΑ.
Βρίθει ανακριβειών
(είδατε πόσο κομψά το διατύπωσα για να μην χαρακτηρίσω τους συντάκτες μίσθαρνα όργανα της αλητοελιτοκρατίας) και δεν προσφέρει ουδέν άλλο ειμή μόνο αυτό για το οποίο αμείφθηκαν οι δημιουργοί της.
Ενισχύει την κυβέρνηση και την Τρόϊκα κατά την επιχείρηση της δόλιας υπονόμευσης της μόρφωσης του ελληνικού λαού.
Μόνο που οφείλω να σημειώσω πως η σκοπιμότητα των εμπειρογνωμόνων των λαθραίων προτάσεων, δεν είναι καινοφανής.
Την έχει ήδη καταγγείλει δια μέσου των εκδόσεων «Education at a glance» (η εκπαίδευση με ματιά)
η Εκπαιδευτική διεθνής (Παγκόσμια Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών) τονίζοντας πως:
««Στη νέα ετήσια Έκθεση του 2010 “Η εκπαίδευση με μια ματιά” ο ΟΟΣΑ εξακολουθεί να υποστηρίζει μια πιο αποδοτική δαπάνη και επιπρόσθετη ενίσχυση των μηχανισμών της αγοράς στη δημόσια εκπαίδευση, ακόμα και μετά από αρκετά χρόνια οδυνηρών συνεπειών της οικονομικής κρίσης που προκάλεσαν οι αχαλίνωτες αγορές και είχαν ως αποτέλεσμα τις περικοπές στον προϋπολογισμό για την εκπαίδευση, το κλείσιμο σχολείων και τις απολύσεις εκπαιδευτικών».
1) Οι συντάκτες έτσι της Έκθεσης γνωρίζουν τη δεινή οικονομική θέση στην οποία έχουν περιέλθει οι έλληνες εκπαιδευτικοί μετά τις απανωτές περικοπές στους μισθούς τους και τις επώδυνες αλλαγές στο συνταξιοδοτικό. Και όμως, όλα αυτά τα αποσιωπούν προκειμένου να υπηρετήσουν το βασικό στόχο που έχει θέσει η Τρόικα:
να ενοχοποιήσουν για όλα τα δεινά της εκπαίδευσης τους έλληνες εκπαιδευτικούς, ώστε να συνεχιστεί και να ενταθεί η επίθεση εναντίον τους και εναντίον της δημόσιας εκπαίδευσης στη χώρα μας.
2) Η Έκθεση δείχνει να αγνοεί τη γεωγραφική ιδιομορφία της Ελλάδας με τις χιλιάδες των μικρών νησιών και διάσπαρτους τους ορεινούς όγκους. Αγνοεί επίσης –όπως άλλωστε και η επίσημη κυβερνητική πολιτική- το πλήθος των εγκατεσπαρμένων εκπαιδευτικών μονάδων του εξωτερικού, που παρέχουν ελληνική παιδεία στα παιδιά των ελλήνων μεταναστών. Σε αντίθεση με όλα αυτά, προτείνει την ένταση της πολιτικής των συγχωνεύσεων / καταργήσεων σχολικών μονάδων δια των οποίων τίθεται θέμα ασφάλειας των μαθητών που φυσικά δεν υπήρξε ούτε ως σκέψη στα κρανία των φωστήρων Διεθνούς Οργανισμού.
3) Η Έκθεση του ΟΟΣΑ επισημαίνει ότι στην Ελλάδα παρατηρείται η καλύτερη αναλογία μαθητών ανά καθηγητή. Αποκρύπτει όμως ότι αυτό προκύπτει εξαιτίας της διασποράς των σχολείων στα μικρά νησιά, στα ορεινά χωριά και σε χώρες του εξωτερικού. Στα μεγάλα αστικά κέντρα, αντίθετα, η αναλογία είναι εντελώς διαφορετική και τα σχολικά τμήματα είναι πολυπληθή (με 25 ως 30 μαθητές ανά τμήμα). Σε τέτοια τμήματα συχνά συνυπάρχουν παιδιά που χρειάζονται ενισχυμένη παιδαγωγική στήριξη (μεταναστευτικής καταγωγή/αλλόγλωσσα, παιδιά με ειδικές ανάγκες ή/και αναπηρίες, με μαθησιακές δυσκολίες κ.λπ.). Οι συντάκτες της Έκθεσης όμως δείχνουν να αγνοούν αυτές τις ιδιαιτερότητες εμμένοντας αποκλειστικά σε ποσοτικά δεδομένα.
4) Οι συντάκτες της Έκθεσης, στην προσπάθειά τους να εδραιώσουν μια εικόνα κατασπατάλησης των οικονομικών και ανθρώπινων πόρων στην Ελλάδα, προβάλλουν ένα διαφορετικό τρόπο υπολογισμού των αμοιβών των εκπαιδευτικών από τον συνήθη. Καθώς γνωρίζουν καλά ότι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί είναι οι πιο κακοπληρωμένοι εκπαιδευτικοί στην Ευρωζώνη, αξιοποιούν σκόπιμα την αναλογία των μαθητών ανά καθηγητή ως μονάδα μέτρησης των αποδοχών των εκπαιδευτικών! Με αυτή τη βαρύγδουπη επιχειρηματολογία τους ουσιαστικά υποστηρίζουν ότι τις γεωπολιτικές ιδιαιτερότητες της Ελλάδας πρέπει να τις πληρώσουν αφενός οι κάτοικοι των δυσπρόσιτων και απομονωμένων περιοχών και αφετέρου οι έλληνες εκπαιδευτικοί.

5) Τέλος, οι συντάκτες της Έκθεσης τονίζουν ότι το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδος είναι υπερβολικά συγκεντρωτικό. Το πρότυπο που προωθούν οι ίδιοι όμως κάθε άλλο παρά αποκεντρωμένο είναι. Είναι χαρακτηριστικό ότι, πέρα από τη υφιστάμενη γραφειοκρατική εποπτεία του Υπ. Παιδείας, προτείνουν και τη σύσταση μιας ακόμη μονάδας εποπτείας και ελέγχου εντός του Υπ. Παιδείας, που «θα καθοδηγεί και θα επιβλέπει βήμα-βήμα την εφαρμογή των πολιτικών». Και στον τομέα αυτόν οι στόχοι της Έκθεσης του ΟΟΣΑ είναι ευδιάκριτοι. Επιχειρείται να ενισχυθεί η πολιτική της Κυβέρνησης, που επιδιώκει να παραδώσει την εκπαίδευση στην Τοπική και Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, παραιτούμενη από την υποχρέωσή της για παροχή δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης υψηλής στάθμης σε κάθε νέο και νέα, με τελικό αποτέλεσμα την οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών των μαθητών/μαθητριών, ενώ ταυτόχρονα θα παραμένει ισχυρός ο κεντρικός έλεγχος της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Ως εκ τούτων λέω να τους στείλουμε στο διάβολο κι ακόμη παραπέρα γιατί η παιδεία των Ελλήνων δεν είναι θέμα επί του οποίου θα βατεύει ασύστολα ο κάθε ΟΟΣΑ και φυσικά σε καμιά περίπτωση το υπερκτιμημένο μνημονιακό ταγιέρ του υπουργείου παραπαιδείας..

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου