από τον Ηλία Ανδριόπουλο
Η ΕΡΤ μας έχει συνηθίσει να την αναγνωρίζουμε περισσότερο για τα οικονομικά της σκάνδαλα ( τι σκάνδαλα, όργια),που επαναλαμβάνονται και πολλαπλασιάζονται με γεωμετρική πρόοδο, ανεξαρτήτως διοικήσεων και κυβερνήσεων, και λιγότερο για το Ήθος της και για τον παιδευτικό - πολιτισμικό της ρόλο,που για αυτόν εισπράττει πάνω από τριακόσια εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο, από τον ελληνικό λαό.
Δείτε την φρίκη των καινούργιων τηλεοπτικών προγραμμάτων της - αν αυτό λέγεται πρόοδος.
Δείτε τα εκατομμύρια ευρώ που σπαταλούνται για αυτά τα σκουπίδια της κρατικής τηλεόρασης, και τότε θα διερωτηθείτε αν τελικά υπάρχει ελπίδα σε αυτόν τον δύστυχο τόπο. Πουθενά ποιότητα, νεοελληνική ευαισθησία, αύρα πολιτισμού.
Μία αγριότητα που ξεκινά από την αισθητική ρηχότητα και καταλήγει στην χυδαιότητα. (Ακολουθούν βίντεο το δεύτερο σκηνοθετημένο εκπληκτικά σαν να είναι από το παρελθόν του μέλλοντός μας!)
Δείτε ακόμα το χάλι των Μουσικών Συνόλων της ΕΡΤ, που δραστηριοποιούνται μόνο όταν πρόκειται να τραγουδήσει η σύντροφος του Γενικού Διευθυντή Ραδιοφωνίας, κα Φωτεινή Δάρρα.
Ο αξιότιμος κ. Παπαδημητρίου, ματαίως προσπαθεί να μας πείσει για την συνθετική του επιδεξιότητα και για την αξία της ευνοουμένης του τραγουδίστριας, εκμεταλλευόμενος τα αξιώματα που επιδιώκει (με τί μέσα άραγε) και καταλαμβάνει επί μία δεκαετία: Διευθυντής Τρίτου Προγράμματος επί προηγούμενης κυβέρνησης ,αναβαθμίζεται (λόγω της επιτυχημένης θητείας του;) από την παρούσα κυβέρνηση σε.Γενικό Διευθυντή Ραδιοφωνίας - με απόλυτη εποπτεία στα Μουσικά Σύνολα- από τον υπουργό Πολιτισμού κ. Γερουλάνο.
Τα Μουσικά Σύνολα - για να γνωρίζει ο κόσμος- αποτελούνται από την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα, την Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής και την Μικτή Χορωδία. Εξαίρετο καλλιτεχνικό δυναμικό (δεν ευθύνεται για την φαυλότητα των διοικούντων), συστάθηκε πριν από χρόνια , με κύριο στόχο να προβάλει την ελληνική μουσική και τα έργα των ελλήνων συνθετών. Δυστυχώς μόνο αυτό δεν γίνεται.
Επί δέκα μήνες, μου όριζε και μου ακύρωνε ημερομηνίες ο κ. Παπαδημητρίου, εμπαίζοντάς με, και στην θέση τους έστηνε συναυλίες με την κ. Δάρρα. /Ετσι, παρά το γεγονός ότι εφέτος γιορτάζουμε και τιμούμε τα εκατό χρόνια από την γέννηση του Οδυσσέα Ελύτη, δεν θα ακουστούν οι«Προσανατολισμοί» στην τελική και ολοκληρωμένη τους μουσική γραφή, γιατί δεν το επιτρέπει ο κ. Παπαδημητρίου, αφού αρνείται- λες και πρόκειται για την περιουσία του πατέρα του- να μου διαθέσει την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα και την Χορωδία της ΕΡΤ.
Επτά χρόνια έχω τελειώσει το έργο των Προσανατολισμών, και παρά τις επίμονες προσπάθειές μου, αυτοί που κρατούν τα ηνία του πολιτισμού μου αρνούνται κάθε διευκόλυνση, θέτοντας συνεχώς εμπόδια. Για να μαθαίνει ο κόσμος, γιατί δεν ακούγεται η μουσική μου.
Κάποτε όμως, θα αποχωρήσουν από τις θέσεις τους και θα έχουν αφήσει μόνο τις κοπριές τους, για να θυμίζουν το πέρασμά τους.
Θα μου πείτε, σε αυτόν τον ορυμαγδό της οικονομικής κρίσης, εσύ μιλάς για Προσανατολισμούς και πολιτισμό; Ναι, γιατί η άρνηση της σημασίας του πολιτισμού και η εγκατάλειψή του μας οδήγησε σε αυτό το χάλι. Και αυτόν έχουμε σήμερα περισσότερο ανάγκη ως λαός, για να κρατηθούμε όρθιοι.
Διέλυσαν χωρίς ντροπή την Ορχήστρα των Χρωμάτων, μέσα σε μία νύχτα. Μία ορχήστρα που με κλονισμένη υγεία έστησε ο Μάνος Χατζιδάκις λίγο πριν από το τέλος της ζωής του, και είχε τόσο δημιουργική πορεία. Εδώ, με εκπλήσσει το γεγονός, ότι δεν είδα καμία έντονη διαμαρτυρία από τους δύο φίλους μου, τον καλλιτεχνικό διευθυντή της ορχήστρας Γιώργο Κουρουπό και τον μαέστρο της , Μίλτο Λογιάδη. Ούτε από τον επίσης φίλο μου Πρόεδρο του Δ.Σ., Γιώργο Στεφανάκη. Γιατί;
Αλλά τι καλό να περιμένει κανείς, όταν τον επίσημο πολιτισμό της χώρας τον εκπροσωπεί ένας απολίτιστος άνθρωπος, ο οποίος καλά - καλά δεν ξέρει αν βρίσκεται σε ελληνικό ή σε αμερικανικό υπουργείο;
Μπλέξαμε δυστυχώς φίλες και φίλοι μου, με την πιο αντιπνευματική πολιτική εξουσία, που έχει γνωρίσει από ιδρύσεώς της η νεότερη Ελλάδα.
Αυτός ο θλιβερός αμερικανικός θίασος των γιάπηδων που μας κυβερνά ξεθεμελιώνει και εξοντώνει απάνθρωπα ό,τι με θυσίες, πόνο, κόπο και ευαισθησία προσπάθησαν γενιές πνευματικών ανθρώπων και σημαντικών καλλιτεχνών να διασώσουν και να κρατήσουν έξω από την φθορά και την παρακμή. /Αξιος ο μισθός τους.
Θα επανέλθω.
Και για να θυμηθούμε για ποιον συνθέτη μιλάμε ένα του τραγούδι που αποδίδει η κ Μπακα. Δειλινά στην Σπάρτη και τα λαϊκά προάστια χορωδιακό..
Η ΕΡΤ μας έχει συνηθίσει να την αναγνωρίζουμε περισσότερο για τα οικονομικά της σκάνδαλα ( τι σκάνδαλα, όργια),που επαναλαμβάνονται και πολλαπλασιάζονται με γεωμετρική πρόοδο, ανεξαρτήτως διοικήσεων και κυβερνήσεων, και λιγότερο για το Ήθος της και για τον παιδευτικό - πολιτισμικό της ρόλο,που για αυτόν εισπράττει πάνω από τριακόσια εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο, από τον ελληνικό λαό.
Δείτε την φρίκη των καινούργιων τηλεοπτικών προγραμμάτων της - αν αυτό λέγεται πρόοδος.
Δείτε τα εκατομμύρια ευρώ που σπαταλούνται για αυτά τα σκουπίδια της κρατικής τηλεόρασης, και τότε θα διερωτηθείτε αν τελικά υπάρχει ελπίδα σε αυτόν τον δύστυχο τόπο. Πουθενά ποιότητα, νεοελληνική ευαισθησία, αύρα πολιτισμού.
Μία αγριότητα που ξεκινά από την αισθητική ρηχότητα και καταλήγει στην χυδαιότητα. (Ακολουθούν βίντεο το δεύτερο σκηνοθετημένο εκπληκτικά σαν να είναι από το παρελθόν του μέλλοντός μας!)
Δείτε ακόμα το χάλι των Μουσικών Συνόλων της ΕΡΤ, που δραστηριοποιούνται μόνο όταν πρόκειται να τραγουδήσει η σύντροφος του Γενικού Διευθυντή Ραδιοφωνίας, κα Φωτεινή Δάρρα.
Ο αξιότιμος κ. Παπαδημητρίου, ματαίως προσπαθεί να μας πείσει για την συνθετική του επιδεξιότητα και για την αξία της ευνοουμένης του τραγουδίστριας, εκμεταλλευόμενος τα αξιώματα που επιδιώκει (με τί μέσα άραγε) και καταλαμβάνει επί μία δεκαετία: Διευθυντής Τρίτου Προγράμματος επί προηγούμενης κυβέρνησης ,αναβαθμίζεται (λόγω της επιτυχημένης θητείας του;) από την παρούσα κυβέρνηση σε.Γενικό Διευθυντή Ραδιοφωνίας - με απόλυτη εποπτεία στα Μουσικά Σύνολα- από τον υπουργό Πολιτισμού κ. Γερουλάνο.
Τα Μουσικά Σύνολα - για να γνωρίζει ο κόσμος- αποτελούνται από την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα, την Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής και την Μικτή Χορωδία. Εξαίρετο καλλιτεχνικό δυναμικό (δεν ευθύνεται για την φαυλότητα των διοικούντων), συστάθηκε πριν από χρόνια , με κύριο στόχο να προβάλει την ελληνική μουσική και τα έργα των ελλήνων συνθετών. Δυστυχώς μόνο αυτό δεν γίνεται.
Επί δέκα μήνες, μου όριζε και μου ακύρωνε ημερομηνίες ο κ. Παπαδημητρίου, εμπαίζοντάς με, και στην θέση τους έστηνε συναυλίες με την κ. Δάρρα. /Ετσι, παρά το γεγονός ότι εφέτος γιορτάζουμε και τιμούμε τα εκατό χρόνια από την γέννηση του Οδυσσέα Ελύτη, δεν θα ακουστούν οι«Προσανατολισμοί» στην τελική και ολοκληρωμένη τους μουσική γραφή, γιατί δεν το επιτρέπει ο κ. Παπαδημητρίου, αφού αρνείται- λες και πρόκειται για την περιουσία του πατέρα του- να μου διαθέσει την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα και την Χορωδία της ΕΡΤ.
Επτά χρόνια έχω τελειώσει το έργο των Προσανατολισμών, και παρά τις επίμονες προσπάθειές μου, αυτοί που κρατούν τα ηνία του πολιτισμού μου αρνούνται κάθε διευκόλυνση, θέτοντας συνεχώς εμπόδια. Για να μαθαίνει ο κόσμος, γιατί δεν ακούγεται η μουσική μου.
Κάποτε όμως, θα αποχωρήσουν από τις θέσεις τους και θα έχουν αφήσει μόνο τις κοπριές τους, για να θυμίζουν το πέρασμά τους.
Θα μου πείτε, σε αυτόν τον ορυμαγδό της οικονομικής κρίσης, εσύ μιλάς για Προσανατολισμούς και πολιτισμό; Ναι, γιατί η άρνηση της σημασίας του πολιτισμού και η εγκατάλειψή του μας οδήγησε σε αυτό το χάλι. Και αυτόν έχουμε σήμερα περισσότερο ανάγκη ως λαός, για να κρατηθούμε όρθιοι.
Διέλυσαν χωρίς ντροπή την Ορχήστρα των Χρωμάτων, μέσα σε μία νύχτα. Μία ορχήστρα που με κλονισμένη υγεία έστησε ο Μάνος Χατζιδάκις λίγο πριν από το τέλος της ζωής του, και είχε τόσο δημιουργική πορεία. Εδώ, με εκπλήσσει το γεγονός, ότι δεν είδα καμία έντονη διαμαρτυρία από τους δύο φίλους μου, τον καλλιτεχνικό διευθυντή της ορχήστρας Γιώργο Κουρουπό και τον μαέστρο της , Μίλτο Λογιάδη. Ούτε από τον επίσης φίλο μου Πρόεδρο του Δ.Σ., Γιώργο Στεφανάκη. Γιατί;
Αλλά τι καλό να περιμένει κανείς, όταν τον επίσημο πολιτισμό της χώρας τον εκπροσωπεί ένας απολίτιστος άνθρωπος, ο οποίος καλά - καλά δεν ξέρει αν βρίσκεται σε ελληνικό ή σε αμερικανικό υπουργείο;
Μπλέξαμε δυστυχώς φίλες και φίλοι μου, με την πιο αντιπνευματική πολιτική εξουσία, που έχει γνωρίσει από ιδρύσεώς της η νεότερη Ελλάδα.
Αυτός ο θλιβερός αμερικανικός θίασος των γιάπηδων που μας κυβερνά ξεθεμελιώνει και εξοντώνει απάνθρωπα ό,τι με θυσίες, πόνο, κόπο και ευαισθησία προσπάθησαν γενιές πνευματικών ανθρώπων και σημαντικών καλλιτεχνών να διασώσουν και να κρατήσουν έξω από την φθορά και την παρακμή. /Αξιος ο μισθός τους.
Θα επανέλθω.
Και για να θυμηθούμε για ποιον συνθέτη μιλάμε ένα του τραγούδι που αποδίδει η κ Μπακα. Δειλινά στην Σπάρτη και τα λαϊκά προάστια χορωδιακό..
4 σχόλια:
Γεια σου ρε Ηλία
Μ' έκανες και δάκρυσα μ' εκείνο το δεν μπορώ το αίμα μου να δίνω σε μια άρρωστη συνέχεια πατρίδα,
μόνο που δεν ειναι η πατρίδα άρρωστη διαφορετικά δεν θα μας την έπεφταν τόσοι να την φάνε
άρρωστοι είμαστε εμείς που δεν προσέχουμε ποιους βάζουμε πάνω από το κεφάλι μας..
Δεν χρειάζεται να γράψεις τίποτα άλλο.. Τα έχεις πει όλα μ' αυτό..
ΜΠΡΑΒΟ ΚΛΥΔΩΝΑ
ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΝΑ ΑΝΑΡΤΑΣ ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ..
ΑΥΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΡΑΥΓΗ ΠΟΥ ΦΤΑΝΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΜΕ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΡΩΜΙΑΡΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΙΝΕΙ ΤΟ ΑΙΜΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ..
ΕΓΩ ΝΑ ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ ΚΑΡΦΩΜΕΝΟΣ ΕΙΜΑΙ ΣΤΟ ΜΠΛΟΚΣ ΣΟΥ ΟΛΗ ΜΕΡΑ
Ψυχραιμία φιλαράκια μου,
Το αίμα δεν μας το πίνει η πατρίδα, αυτοί που λυμαίνονται την πατρίδα, διακόσιες οικογένειες, μας το πίνουν..
καλησπέρα κι από μένα,
αυτη την καταγγελία κλύδωνα δεν την είδα πουθενά αλλού τι συμβαίνει την έθαψαν ή έχεις θέσει απαγορευτικό στο copy paste;
Όπως και να έχει όταν ένας συνθέτης αυτής της εμβέλειας λέει ότι λέει τότε τα πράγματα εκει στην μεσογείων θα πρέπει να είναι πολύ χειρότερα.
Δημοσίευση σχολίου