Τετάρτη 4 Μαΐου 2011

Κι όμως πετούν παρά τις 82 βλάβες

Γουστάρω τον λαό μας, Γιατί είναι έξυπνος σε βαθμό κακουργήματος επινοητικός σε βαθμό σε ταπείνωσης των μεθοδικών, άναρχος σε βαθμό προσβολής των συντεταγμένων, διορατικός σε βαθμό εκδίωξης των θρησκοληπτών αλλά και ιδεοληπτών και αστραπιαίος (όταν το θέλει) σε βαθμό ανησυχητικό για τις ομιλούσες κεντρικοευρωπαϊκές μηχανές. Έτσι. Κουφάλες πιστωτές ποτέ δεν θα πεθάνουμε για να μας θάψετε. Λεφτά δεν είχαμε για ανταλλακτικά αλλά τα μαχητικά μας ελικόπτερα τα διατηρούσαμε στον αέρα με 82 βλάβες. Ναι 82 βλάβες! Βλάβες για τις οποίες είχε ενημερωθεί η κατασκευάστρια εταιρεία «Boeing» και παρά το είχαμε δύο νεκρούς αξιωματικούς αυτή διατηρούσε σιγή ασυρμάτου επειδή είναι ανύπαρκτη η συνεργασία μεταξύ του Υπυργείου Άμυνας και της κατασκευάστριας εταιρίας με αποτέλεσμα να καταφεύγουν οι μηχανικοί σε πατέντες...
Ογδόντα δύο τεχνικά προβλήματα έχουν καταγραφεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Γενικού Επιτελείου Στρατού στα ελικόπτερα Apache, σύμφωνα με έγγραφο του περασμένου μήνα, βλάβες για τις οποίες έχει ενημερωθεί
Παρά το μεγάλο αριθμό προβλημάτων στα 10 πλέον νέα ελικόπτερα του Στρατού Ξηράς, καθώς τα δύο έπεσαν μέσα σε εννέα μήνες με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο αξιωματικοί, το μεγάλο πρόβλημα, σύμφωνα με κύκλους του υπουργείου Αμυνας, είναι η συνεργασία που υπάρχει μεταξύ της κατασκευάστριας εταιρείας και των υπηρεσιών του επιτελείου.
Χαρακτηριστικό είναι ότι τα τελευταία δυόμισι χρόνια δεν είχε γίνει το λεγόμενο PMR που είναι η ανασκόπηση προόδου της σύμβασης. Δηλαδή η συνάντηση αρμοδίων της κατασκευάστριας εταιρείας με επιτροπή αξιωματικών του Στρατού για να συζητήσουν τα προβλήματα που παρουσιάζονται τόσο σε τεχνικό επίπεδο όσο και στις σχέσεις των δύο πλευρών. Αυτό σημαίνει ότι για δυόμισι ολόκληρα χρόνια η εταιρεία δεν γνώριζε επισήμως τουλάχιστον τα προβλήματα που υπάρχουν, παρά το γεγονός ότι είχαμε ένα μείζον ατύχημα με δύο νεκρούς. Αναζητούνται οι υπεύθυνοι της πανάθλιας σχέσης που για άγνωστους ακόμη λόγους διατηρεί ο στρατός με την κατασκευάστρια εταιρία με αποτέλεσμα τις καθυστερήσεις στην παραλαβή ανταλλακτικών αλλά στο μεταξύ τα ποιο σοβαρά προβλήματα που εξακολουθούν να ισχύουν είναι. Διαρροές υγρών, προβλήματα στο σύστημα ταχυτήτων, πολλά ηλεκτρολογικά και ηλεκτρονικά προβλήματα, προβλήματα στη ροή καύσιμων και πολλά προβλήματα σε ειδικές βαλβίδες. Επίσης, αναγράφονται προβλήματα στην απεικόνιση των ενδείξεων στο κράνος του χειριστή, ένα από τα πλέον σύγχρονα συστήματα και παρά πολύ ακριβό, προβλήματα στο σύστημα πλοήγησης, προβλήματα στις γεννήτριες, στον επεξεργαστή όπλων, στους ανιχνευτές διεύθυνσης ανέμου και αλλά πολλά.
Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις των μηχανικών των ελικοπτέρων που ρωτήθηκαν για τη σοβαρότητα των βλαβών που έχουν καταγραφεί, είπαν στην «Ε» ότι κάθε μία βλάβη από αυτές μεμονωμένη την αντιμετωπίζουμε και δεν είναι ικανή να ρίξει το ελικόπτερο. Οχι γιατί δεν είναι σοβαρή, αλλά διότι μια βλάβη δεν ρίχνει κανένα πτητικό μέσο. Αυτό που μπορεί να καταστήσει ένα εναέριο μέσο μη ικανό για πτήση, είναι ένας συνδυασμός βλαβών που θα οδηγήσει ή σε απώλεια στήριξης του ελικοπτέρου λόγω μειωμένης ισχύος του κινητήρα ή σε φωτιά ή σε άλλο μεγάλο πρόβλημα.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

εντάξει μην τρελαινόμαστε δεν είμαι και όλοι βλέπω εγω κατι στόκους κάθε μέρα να σου φύγει το κλαπέτο..