Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου 2017

ΠΡΟΔΙΑΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟ ΕΓΚΛΗΜΑ

 Με λαμαρίνες τσιγαρόχαρτο, μηχανοστάσιο ρημάδι και με ναυτεργάτες απλήρωτους πάλι καλά που δεν πήρε μαζί του και ψυχές..



Τα γεγονότα είναι λίγο - πολύ γνωστά. Το δεξαμενόπλοιο βούλιαξε μέσα σε περίπου 18 λεπτά, τα ξημερώματα της περασμένης Κυριακής, 10 Σεπτέμβρη, με μπουνάτσα σε μικρή απόσταση από τη στεριά, και συγκεκριμένα στην Κυνοσούρα Σαλαμίνας, στο έμπα του λιμανιού του Πειραιά. Οι δύο ναυτεργάτες που εκείνη την ώρα επέβαιναν στο αγκυροβολημένο πλοίο ως επιφυλακή πρόλαβαν την τελευταία στιγμή να πέσουν στη θάλασσα.

Παρά την κυβερνητική προσπάθεια να παρουσιαστεί ως «αγνώστων αιτιών», το έγκλημα ήταν προδιαγεγραμμένο. Το πλοίο είχε έτος κατασκευής το 1972. Αμέσως μετά το ναυάγιο άρχισαν να πέφτουν βροχή οι καταγγελίες ότι το 45χρονο πλοίο ήταν για το διαλυτήριο. Οτι πρόκειται για σαπιοκάραβο, με μηχανοστάσιο ρημάδι, με λαμαρίνες, ειδικά στα ύφαλά του, στο ύψος του μηχανοστασίου, «τσιγαρόχαρτο». Αλλωστε, από το μηχανοστάσιο (λαμαρίνες ή σωληνώσεις) προήλθε και η εισροή υδάτων. Φέρεται να κυκλοφορούσε με τρύπες ακόμα και σε στεγανά του!
Να σημειωθεί ότι νέες καταγγελίες αναφέρουν πως στο πλήρωμα οφείλονται δεδουλευμένα από τον πλοιοκτήτη, ακόμα πως το πλοίο ήταν «τρένο», με τους ναυτεργάτες να δουλεύουν μέχρι εξάντλησης. Ακόμα, ότι η κατάσταση του πλοίου (ηλικία, έλλειψη συντήρησης, συνθήκες εργασίας) δεν ήταν εξαίρεση, αλλά ο κανόνας στα λεγόμενα ανεφοδιαστικά πλοία, ανάμεσα στα οποία υπάρχουν και πλοία που είναι άνω των 50 ετών!

Οι πολιτικές ευθύνες είναι τεράστιες. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, από την πρώτη στιγμή, ακολούθησε τη γνωστή τακτική των προκατόχων της, αυτή της συγκάλυψης της πλοιοκτήτριας εταιρείας αλλά και της υποβάθμισης του γεγονότος και της τεράστιας καταστροφής. Το υπουργείο Ναυτιλίας, την ίδια μέρα του ναυαγίου, εξέδωσε ανακοίνωση για να πει ότι «τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του πλοίου είναι σε ισχύ».

Οπως αποκάλυψε το πόρταλ «902.gr» λίγες μέρες μετά, το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας του πλοίου, αν και είχε λήξει από τις 27/7/2017, πήρε δύο διαδοχικές παρατάσεις, με την τελευταία να λήγει στις 27 Σεπτέμβρη του 2017! Ακόμα και κάποιες υποτυπώδεις παρατηρήσεις (σωστικά μέσα και κύριες μηχανές) που είχαν γίνει πριν από ένα χρόνο στο πλοίο από τον Κλάδο Ελέγχου Πλοίων του υπουργείου, η ναυτιλιακή εταιρεία δεν φιλοτιμήθηκε να τις αποκαταστήσει. Ωστόσο, αντί το υπουργείο και οι ελεγκτικές αρχές του να ακινητοποιήσουν το σαπάκι, συγκάλυψαν την κατάσταση, δίνοντάς του παρατάσεις που είχαν τη γνωστή κατάληξη...

Δεν υπάρχουν σχόλια: